Genel Bilgi
Kod | BSB730 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin çalışacakları alanla ilgili olarak literatürdeki bilgileri toparlayarak sistematik bir yaklaşımla dinleyicilere etkili aktarabilmek
Dersin İçeriği
İlgili alanda kitap bilgisi ile son literatür bilgilerinin derlenmesi, sistematize edilmesi, sunuş tekniklerini etkili kullanarak dinleyicilere aktarma.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Örnek Seminerler
Notlar
Ders Sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, derinlemesine incelemek istediği konuyu belirler. |
ÖÇ02 | Öğrenci, seçilen seminer konusuyla ilgili yurt içi ve yurt dışı kaynakları inceler |
ÖÇ03 | Öğrenci, kaynaklardan elde ettiği bilgileri belirli boyutlar çerçevesinde sentezler. |
ÖÇ04 | Öğrenci, konunun sentezlenmesi sonucunda varılan sonuçları yorumlar. |
ÖÇ05 | Öğrenci, seçilen konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretir. |
ÖÇ06 | Öğrenci, yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir. |
ÖÇ07 | Öğrenci, rapor haline getirilen seminer konusunu grup önünde sunar. |
ÖÇ08 | Öğrenci, seminer sunumu sonucunda alınan geri bildirimlerden yararlanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | |
PÖÇ03 | Belirsiz | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | 1 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | |
PÖÇ06 | Belirsiz | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | |
PÖÇ08 | Belirsiz | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | 1 |
PÖÇ10 | Belirsiz | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | 1 |
PÖÇ11 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | |
PÖÇ12 | Belirsiz | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusunun belirlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Kaynaklara tarama | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Apa kaynak yazım kurallarını inceleme | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | literatür tarama ve tez konusu belirleme | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | veri toplama yöntemlerinin incelenmesi | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Makale yöntem modellerinin incelenmesi | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Bilgilerin analiz edilmesi | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Seminer Yazım kurallarının belirlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Belirlenmiş olan seminer şablonunun incelenmesi | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Seminer konusunun içindekiler kısmının hazırlanması | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Literatürden konu ile ilgili alıntı yapmanın açıklanması | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Seminer konusunun sunumunun hazırlanması | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Sunum planının düzenlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Rapor hazırlama | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |