Genel Bilgi
Kod | BSB640 |
Ad | Sporda Güncel Gelişmeler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN |
Dersin Amacı / Hedefi
sporda güncel sorunların ve gelişmelerin analizini yapabilmeyi öğretmek ve sporda güncel gelişmeleri takip edebilmek
Dersin İçeriği
Toplumsal, siyasi, ekonomik, teknolojik alanlardaki gelişmelerin spora etkisini; sporun gelişme yönünü (gelecek); spordaki bu gelişmelere eleştirel perspektiften yaklaşabilmeyi öğrenebilmek
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Beech, J., S. Chadwick (2004) The Business of Sport Management, Pearson Education, England
Notlar
Ders Sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sporda Güncel gelişmelerle geçmiş arasında bağlantılar kurabilir |
ÖÇ02 | Spor alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve inceleyebilir |
ÖÇ03 | Yeni gelişmeler ışığında geleceğe dair öngörülerde bulunabilir |
ÖÇ04 | Spordaki yeni gelişmelerin birey ve örgütleri nasıl etkileyeceğini tartışabili |
ÖÇ05 | Sporda güncel konularda araştırma yapma becerisi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Belirsiz | Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | |
PÖÇ03 | Belirsiz | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | 5 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 2 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 2 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | 3 |
PÖÇ10 | Belirsiz | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | |
PÖÇ11 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | 1 |
PÖÇ12 | Belirsiz | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk spor yönetiminde yasal gelişmeleri araştırma ve inceleme | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
2 | spor teşkilatlanmanın güncel sorunları hakkında bilgi edinebilir | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Spor kulüplerinin Dünyadaki ve Türkiye’deki görünümünü ve gelişimini karşılaştırabilir | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ulusal ve uluslararası spor yönetimi alanında tartışılan konuların ve sorunların farkına varılması, sorunları çözmeye yönelik öneriler geliştirebilir | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Spor yönetimini ilgilendiren konularda ortaya çıkan yeni kavram, metot, ve yaklaşımlar inceleyebilir | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Etik değerler ve Sporda Girişimcilik de yenilikleri araştırır ve inceler | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Sporda güncel durumlar örnek olay analizi yapabilme | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Spor yönetiminde tartışmalı konuları inceler | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sporda güncel gelişmeleri takip edebilir | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sporda Bedene ve rekorlara müdahaleler; teknoloji/ilaç uygulamalarını inceleme | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Spor ve modernizim/postmodernizim karşılaştırması yapabilİR | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Güncel yapılmış makaleler incelenir | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Güncel spor branş kuralları araştırılır incelenir | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Ders Genel Tekrari | Ders Sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |