BSB638 Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıklarında Güncel Yaklaşımlar

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BSB638
Ad Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıklarında Güncel Yaklaşımlar
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUNAY FIRAT


Dersin Amacı / Hedefi

Ruh Sağlığı ve Hastalıkları biliminin kapsamında yer alan temel kavramlar, yaklaşımlar ve bozuklarını bilerek beden eğitimi ve spor uygulamalarına katkı sağlamak ve fiziksel, sosyal ve psikolojik/psikiyatrik yönde bütüncül ve insancıl anlayış geliştirmeye yönelik bilgi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Çocuk ve Ergen Ruh sağlığı ve hastalıklarına ilişkin teorik bilginin anlatım, tartışma ve olgu tartışmaları ile aktarımını içerir.

Dersin Ön Koşulu

-----

Kaynaklar

Ulusal ve Uluslararası Güncel Yayınlar

Notlar

Ulusal ve Uluslararası Güncel Yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuk ve ergen açısından Ruh Sağlığı ve Hastalıklarının semptomlarını bilir.
ÖÇ02 Çocuk ve ergen açısından Ruh Sağlığı ve Hastalıklarının semptomlarını bilir ve ruhsal hastalıkların bireylerin performanslarına etkisini değerlendirir.
ÖÇ03 Çocuk ve ergen ruh Sağlığı ve Hastalıklarını bilir ve bireylere yapılan eylem sonucunda ruh sağlıklarının bozulup bozulmadığının sürece etkisini bilir.
ÖÇ04 Çocuk ve ergenlerde bir ruhsal hastalığın varlığının çocuğun yaşantısına etkisini bilir
ÖÇ05 Çocuk ve ergendeki ruh sağlığı ve hastalıklarını bilir ve ailenin yönlendirilmesine ve tedavi sürecine katkıda bulunur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 1
PÖÇ02 Belirsiz Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır.
PÖÇ03 Belirsiz Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır.
PÖÇ04 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır.
PÖÇ05 Belirsiz Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder.
PÖÇ06 Belirsiz Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır.
PÖÇ07 Belirsiz Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. 1
PÖÇ08 Belirsiz Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. 1
PÖÇ09 Belirsiz Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. 1
PÖÇ10 Belirsiz Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. 1
PÖÇ11 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir.
PÖÇ12 Belirsiz Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocuk ve Ergen Ruhsal bozukluklarda Gözlem ve öykü alma, ruhsal muayenede güncel yaklaşımlar (genel görünüm, konuşma, bilişsel, düşünce, duygudurum-duygulanım, motor süreci vs.) I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Çocuk ve Ergen Ruhsal bozukluklarda Gözlem ve öykü alma, ruhsal muayenede güncel yaklaşımlar (genel görünüm, konuşma, bilişsel, düşünce, duygudurum-duygulanım, motor süreci vs.) II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Çocuk ve Ergen Görüşme ve iletişim ilkelerinde güncel yaklaşımlar I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Çocuk ve Ergen Görüşme ve iletişim ilkelerinde güncel yaklaşımlar II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Çocuk ve Ergen Ruhsal bozukluklarda tanı ve sınıflamada güncel yaklaşımlar (ICD-10, DSM-IV-V) Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunda güncel yaklaşımlar Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 Davranım Bozukluğu Dürtüsellik, Karşıt Olma Karşı Gelme Bozukluğunda güncel yaklaşımlar Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınav Konuya ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Zihinsel Özür alanındaki güncel yaklaşımlar Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 Otizm Spektrum Bozukluğu'nda güncel yaklaşımlar I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
11 Otizm Spektrum Bozukluğu'nda güncel yaklaşımlar II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
12 Korunmaya Muhtaç Çocuklar ve güncel yaklaşımlar Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Çocukluk çağı Bipolar ve İlişkili Bozukluklar'da güncel yaklaşımlar Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Çocuk ve Ergenlerde Madde Kullanımını Önlemeye Yönelik Koruyucu ve Destekleyici Uygulamalar ve güncel yaklaşımlar Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
15 Dersin değerlendirmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuya ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuya ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 08:42