Genel Bilgi
Kod | BİO527 |
Ad | Floresan In Situ Hibridizasyon (FISH) Teorik ve Pratik Uygulama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN DEMİRHAN |
Dersin Amacı / Hedefi
FISH Analiz Yöntemi ve Uygulama Alanları, FISH Tekniğinin Mekanizması, Kullanılan Problar ve Özellikleri, Kullanım Alanları ve Rutin Uygulamalarını tanıtmak.
Dersin İçeriği
FISH Analiz Yöntemi ve Uygulama Alanları, FISH Tekniğinin Mekanizması, NISH, FISH, Kullanılan Problar ve Özellikleri, Prob İşaretleme Yöntemleri, Hibridizasyon Koşulları, Görüntüleme Sistemleri, Kullanım Alanları, Rutin Uygulamaları, Lösemi Genetiğinde Translokasyon ve Sayısal Anomalilerin Tanısı, Kanser Genetiğinde FISH tekniği ile yapısal ve sayısal düzensizliklerin tanısı, Preimplantasyon genetiğinde Anöploidilerin FISH ile tanısı ve Üreme patolojisinde FISH uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
BIO 525 SİTOGENETİK dersini almış olmak
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | FISH Analiz Yöntemini tanımlar |
ÖÇ02 | FISH Uygulama Alanlarını listeler |
ÖÇ03 | FISH Tekniğinin Mekanizmasını açıklar |
ÖÇ04 | NISH, FISH terimlerini açıklar |
ÖÇ05 | Kullanılan Problar ve Özelliklerini listeler |
ÖÇ06 | Prob İşaretleme Yöntemlerini anlatır |
ÖÇ07 | Hibridizasyon Koşullarını ifade eder |
ÖÇ08 | Görüntüleme Sistemlerini bilir |
ÖÇ09 | Kullanım Alanlarını ifade eder |
ÖÇ10 | Rutin FISH Uygulamalarnı anlatır |
ÖÇ11 | Lösemi Genetiğinde Translokasyon ve Sayısal Anomalilerin Tanısını anlatır |
ÖÇ12 | Kanser Genetiğinde FISH tekniği ile yapısal ve sayısal düzensizliklerin tanısını ifade eder |
ÖÇ13 | Preimplantasyon genetiğinde Anöploidilerin FISH ile tanısını ifade eder |
ÖÇ14 | Üreme patolojisinde FISH uygulamalarını ifade eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlının temel yapısını oluşturan hücre ve organellerinin yapısını ve fonksiyonlarını kavramak | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerinin fonksiyonlarını tanımak | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genetik materyalin yapısını incelemek | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genetik hastalıkları ve hastalıklara neden olan genleri tanımak | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genlerin yapısını bilmek | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kromozom ve gen mutasyonlarını tanımlamak | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kalıtım biçimlerini (otozomal dominant, otozomal resesif, cinsiyete bağlı dominant ve resesif kalıtım modelleri) sınıflandırmak | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moleküler ve sitogenetik tetkik ve analizleri kullanmak | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Otozomal ve cinsiyet kromozomlarının sayısal ve yapısal anomalilerinin ne anlama geldiğini açıklayabilmek | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Her türlü dokudan DNA izolasyonu yapmak | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | PCR hazırlamak | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Agaroz ve poliakrilamid jel elektroforezini yapmak ve sonuçları analiz etmek | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde ettiği DNA'yı spektrofotometrede ölçebilmek | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | QF-PCR tekniğini uygulamak ve sonuçları analiz etmek | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kan, amniyon, koryon villüs biyopsi örneklerinden hücre kültürü yapmak, kromozom preparatını elde etmek | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde edilen kromozom preparatlarından karyotip analizini incelemek, insan kromozomlarının tamamını tanımak ve analiz etmek | 4 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel bir makaleyi yorumlamak ve makale nasıl yazılır kavramak | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | FISH Analiz Yöntemi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | FISH Uygulama Alanları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | FISH Tekniğinin Mekanizması | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | NISH, FISH | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kullanılan Problar ve Özellikleri | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Prob İşaretleme Yöntemleri | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hibridizasyon Koşulları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
9 | Görüntüleme Sistemleri | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Kullanım Alanları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Rutin Uygulamaları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Lösemi Genetiğinde Translokasyon ve Sayısal Anomalilerin Tanısı | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kanser Genetiğinde FISH tekniği ile yapısal ve sayısal düzensizliklerin tanısı | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Preimplantasyon genetiğinde Anöploidilerin FISH ile tanısı | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Üreme patolojisinde FISH uygulamaları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan seçmeli ve klasik soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan seçmeli ve klasik soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |