Genel Bilgi
Kod | BİO512 |
Ad | Biyolojik Sistemlerin Evrimsel Gelişimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DAVUT ALPTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İnsanın da içerisinde yer aldığı tüm canlılarda doku ve organ sistemlerinin gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak, tüm organların fonksiyonlarının yanında birbirleri ile olan iletişimlerini öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Dokular. Canlılarda Üreme Sistemi-I. Canlılarda Üreme Sistemi-II. Canlılarda Deri ve Yüzeysel Korunma. Canlılarda İskelet Sistemi. Canlılarda Kas Sistemi. Canlılarda Sinir Sistemi. Canlılarda Duyu Reseptörleri ve Duyu Organları. Canlılarda Hormonal Düzenleme, Endokrin Sistem-I. Canlılarda Hormonal Düzenleme, Endokrin Sistem-II. Canlılarda Beslenme ve Sindirim Sistemi. Canlılarda Solunum ve Dolaşım Sistemi. Canlılarda Boşaltım Sistemi. Canlılarda İmmünite.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Prof.Dr. Halil Kasap, Prof.Dr. Mülkiye Kasap, Prof.Dr. Ali Matur, Yard.Doç.Dr. Davut Alptekin. Tıbbi Biyoloji ve Genetik I Ders Notu, Ç.Ü. Tıp Fakültesi Yayınları No:1, İkinci Baskı, Tıbbi Biyoloji Anabilim Dalı, 2002-Adana
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dokular hakkında temel bilgilere sahip olacaktır. |
ÖÇ02 | Canlılarda üreme sisteminin evrimsel gelişimi hakkında bilgi birikimine sahip olacaktır. |
ÖÇ03 | Canlıların deri ve yüzeysel korunumunun evrimsel gelişimi hakkında bilgi birikimine sahip olacaktır. |
ÖÇ04 | Canlılarda iskelet sisteminin evrimsel gelişimi hakkında bilgi birikimine sahip olacaktır. |
ÖÇ05 | Canlılarda kas sisteminin evrimsel gelişimi hakkında bilgi birikimine sahip olacaktır. |
ÖÇ06 | Canlılarda sinir sisteminin evrimsel gelişimi hakkında bilgi birikimine sahip olacaktır. |
ÖÇ07 | Canlılarda duyu reseptörleri ve duyu organlarının evrimsel gelişimi hakkında bilgi birikimine sahip olacaktır. |
ÖÇ08 | Canlılarda hormonal düzenleme, endokrin sisteminin evrimsel gelişimi hakkında bilgi birikimine sahip olacaktır. |
ÖÇ09 | Canlılarda beslenme ve sindirim sisteminin evrimsel gelişimi hakkında bilgi birikimine sahip olacaktır. |
ÖÇ10 | Canlılarda solunum ve dolaşım sisteminin evrimsel gelişimi hakkında bilgi birikimine sahip olacaktır. |
ÖÇ11 | Canlılarda boşaltım sisteminin evrimsel gelişimi hakkında bilgi birikimine sahip olacaktır. |
ÖÇ12 | Canlılarda immünite ve bağışıklılık sisteminin evrimsel gelişimi hakkında bilgi birikimine sahip olacaktır. |
ÖÇ13 | İnsanın organ sistemlerinin birbiri ile olan iletişimleri hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
ÖÇ14 | Tüm canlıların organ sistemleri ile insanın organ sistemleri arasındaki yapı ve fonksiyon benzerlikleri hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
ÖÇ15 | Tüm bu konulardan çoktan seçmeli soru hazırlayacak ve soru hazırlama tekniği hakkında bilgi edinecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlının temel yapısını oluşturan hücre ve organellerinin yapısını ve fonksiyonlarını kavramak | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerinin fonksiyonlarını tanımak | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genetik materyalin yapısını incelemek | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genetik hastalıkları ve hastalıklara neden olan genleri tanımak | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genlerin yapısını bilmek | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kromozom ve gen mutasyonlarını tanımlamak | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kalıtım biçimlerini (otozomal dominant, otozomal resesif, cinsiyete bağlı dominant ve resesif kalıtım modelleri) sınıflandırmak | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moleküler ve sitogenetik tetkik ve analizleri kullanmak | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Otozomal ve cinsiyet kromozomlarının sayısal ve yapısal anomalilerinin ne anlama geldiğini açıklayabilmek | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Her türlü dokudan DNA izolasyonu yapmak | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | PCR hazırlamak | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Agaroz ve poliakrilamid jel elektroforezini yapmak ve sonuçları analiz etmek | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde ettiği DNA'yı spektrofotometrede ölçebilmek | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | QF-PCR tekniğini uygulamak ve sonuçları analiz etmek | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kan, amniyon, koryon villüs biyopsi örneklerinden hücre kültürü yapmak, kromozom preparatını elde etmek | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde edilen kromozom preparatlarından karyotip analizini incelemek, insan kromozomlarının tamamını tanımak ve analiz etmek | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel bir makaleyi yorumlamak ve makale nasıl yazılır kavramak | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dokular | Sunum hazırlama. Mikroskop ve Preparat hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
2 | Canlılarda Üreme Sistemi-I | Sunum hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
3 | Canlılarda Üreme Sistemi-II | Sunum hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
4 | Canlılarda Deri ve Yüzeysel Korunma | Sunum hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Canlılarda İskelet Sistemi | Sunum hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Canlılarda Kas Sistemi | Sunum hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Canlılarda Sinir Sistemi | Sunum hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Soru hazırlama. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Canlılarda Duyu Reseptörleri ve Duyu Organları | Sunum hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Canlılarda Hormonal Düzenleme, Endokrin Sistem-I | Sunum hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Canlılarda Hormonal Düzenleme, Endokrin Sistem-II | Sunum hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Canlılarda Beslenme ve Sindirim Sistemi | Sunum hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Canlılarda Solunum ve Dolaşım Sistemi | Sunum hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
14 | Canlılarda Boşaltım Sistemi | Sunum hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
15 | Canlılarda İmmün Sistemi | Sunum hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Exam question preparation. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru hazırlama. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 12 | 36 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |