Genel Bilgi
Kod | Trans523 |
Ad | Medikal Cihaz Tasarımı ve Geliştirilmesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AHMET AYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı bir medikal cihazın dizaynından markete hazır hale gelene kadar geçen aşamaların bir EKG cihazı baz alınarak anlatılmasıdır.
Dersin İçeriği
Medikal cihaz tasarımı, cihazda olması gereken bileşenler, basınç ve akış entrumanları, biyopotansiyel enstrumanları, sistem yapı tasarımı, sinyal işleme ve kestirim, uygulamalı elektronik, yazılım, sertifikasyon aşamaları
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
C. Becchetti, A. Neri, "Medical Instrument Design and Development: From Requirements to Market Placements"
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler medikal bir cihazın tasarımını yapabilir |
ÖÇ02 | Cihazın alt bileşenlerini tasarlayabilir. |
ÖÇ03 | Saysal sinyal işleme yöntemlerini kullanabilir |
ÖÇ04 | Cihaz gömülü ve PC yazılımı geliştirebilir. |
ÖÇ05 | Cihazın sertifikasyon aşamalarını öğrenir |
ÖÇ06 | Tasarımdan markete hazır hale gelene kadar gerekli aşamaları planlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Translasyonel Tıp alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanıyla ilgili problemleri araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme ulaştırır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deneysel araştırma planlar, yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili uygulamalarda beklenmedik sorunları çözmek için bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve yeni stratejik çözüm önerileri getirir, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp veya ilişkili alanlardaki bilimsel çalışmaları bağımsız veya ekip üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri ve etik ilkeler çerçevesinde değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | EKG Tasarım Aşamaları | Bölüm 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | EKG Cihazı Temel ve Alt-Bileşenleri | Bölüm 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Proje Planının Hazırlanması ve Proje Yönetimi | Bölüm 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Fizyolojik Parametrelerin Elde Edilmesi | Bölüm 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Basınç ve Akış Enstrumanları | Bölüm 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Biyopotansiyel Enstruamanları | Bölüm 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sinyal İşleme ve Kestirim | Bölüm 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Uygulamalı Elektronik - I | Bölüm 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Uygulamalı Elektronik - II | Bölüm 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Medikal Yazılım - I | Bölüm 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Medikal Yazılım - II | Bölüm 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sertifikasyon Aşamaları | Bölüm 8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dönem Sunumu - I | Tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Dönem Sunumu - II | Tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |