Trans621 The use of Artificial Intelligence in Translational Medicine

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod Trans621
Ad The use of Artificial Intelligence in Translational Medicine
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BEHİCE DURGUN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı; Bilgisayar programlamanın algoritmalarına dayalı olarak yapay zeka çalışma ilkeleri ve translasyonel tıpta kullanılmasının anlaşılmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Yapay zeka çalışma ilkeleri ve translasyonel tıpta kullanım alanları: Programlama ve Algoritması, Günümüz Teknolojisi, Otomasyon Düzeyleri ve İlkeleri, Otomasyon Mekanizmaları, Sayısal İşaret İşlemenin Temel İlkeleri (Digital Signal Processing), Adaptif Otomasyon, Otomasyon Sistemlerinde İnsan-Makine Görev Paylaşımı (Function Allocation), Yapay Zeka, Yapay Zeka İnsan Sinir Sistemi İlişkisi, Makine Öğrenmesi (Machine Learning), Derin Öğrenme (Deep Learning), Yapay Zekanın Kullanım Alanları, Yapay Zekanın Translasyonel Tıpta Kullanımı, Yapay Zeka ile Translasyonel Tıpta Problem Çözümü

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Ders Notları ve Power Point Slaytları

Notlar

İnternet, Kütüphane Veri Tabanları ve Önerilen Kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilgisayar programlamasının algoritmasını kavrar.
ÖÇ02 Günümüz teknolojisinin getirdiği yenilikleri kıyaslar.
ÖÇ03 Otomasyon düzeyleri ve ilkelerini tanımlar.
ÖÇ04 Otomasyon mekanizmalarını açıklar.
ÖÇ05 Sayısal İşaret İşlemenin temel ilkelerini açıklar ve uygular.
ÖÇ06 Adaptif otomasyon sistemlerini ayırt eder.
ÖÇ07 Bir otomasyon sisteminde insan-makine görev paylaşımının nasıl olması gerektiğini kavrar ve görev paylaşımına örnek verir.
ÖÇ08 Yapay zekanın nasıl işlev gördüğünü bilir, makine öğrenmesi ve derin öğrenmeyi anlar.
ÖÇ09 Yapay zeka ve insan sinir sistemini karşılaştırır.
ÖÇ10 Yapay zekanın kullanıldığı alanları açıklar ve translasyonel tıpta nasıl kullanılacağını değerlendirir.
ÖÇ11 Yapay zeka hakkındaki bilgileri bütünleştirerek translasyonel tıptaki bir problemi yapay zeka kullanarak çözmeye çalışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve translasyonel tıp alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıbbın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletlerin kullanımını açıklar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik yöntemleri tanımlar, ilgili yazılımları etkili kullanır. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp ile ilgili çalışmalarda kuramsal ve uygulamalı bilgilerini üst düzeyde kullanır. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıbba yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, gereç ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler (alet, yöntem, tedavi, ilaç) geliştirir. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Translasyonel Tıp laboratuvarlarının düzenini sürdürür ve laboratuvarda çalışma saatlerinde öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşılması halinde çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Translasyonel tıp ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide (SCI, SCI-Expanded, SSCI, or AHCI) kapsamında) yayınlar ve bilimsel toplantılarda sunar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile translasyonel tıp alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar ve toplumu bilgilendirmek üzere sunar. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Translasyonel Tıp alanında uzman veya uzman olmayan gruplarla güncel gelişme ve araştırmalar hakkında yazılı, sözlü ve görsel olarak nicel ve nitel verilerle de destekleyerek etkin bir iletişim kurar. 5
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmeyi öğrenir. 5
PÖÇ17 Belirsiz Akranlarıyla bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Translasyonel tıp ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekleyerek toplumsal strateji, uygulama planları ve kalite süreçlerinde kullanır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilgisayar Programlama ve Algoritma Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 Günümüz Teknolojisi Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Otomasyon Düzeyleri ve İlkeleri Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Otomasyon Mekanizmaları Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Sayısal İşaret İşleme Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Adaptif Otomasyon Sistemleri Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Beyin-Bilgisayar Arayüzü Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 İnsan-Makine Görev Paylaşımı Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Yapay zeka Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Makine Öğrenmesi Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Derin Öğrenme Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Yapay Zekanın Kullanıldığı Alanlar ve Translasyonel Tıpta Kullanımı Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Translasyonel Tıpta bir Problemin Yapay Zeka ile Çözümlenmesi Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme, Örnek Olay
15 Translasyonel Tıpta bir Problemin Yapay Zeka ile Çözümlenmesi (Sunum) Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 11:55