Genel Bilgi
Kod | Trans710 |
Ad | Specialty Course (Z) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BEHİCE DURGUN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; ders ve tez döneminde öğrencinin bilgisinin, beceri ve yetkinliklerinin gelişmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Zorunlu bir ders olup, Yüksek lisans danışmanları bu dersi kendi öğrencilerine verir. Danışman ders dönemi ile tez projesinin hazırlanması ve tez yazımında öğrenciye yol gösterir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Güncel literatür, kütüphane veri tabanları, bilimsel web siteleri.
Notlar
Önerilen kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Translasyonel tıp alanındaki konuları araştırır, danışmanıyla birlikte tez konusunu belirler. |
ÖÇ02 | Güncel literatürü tarar. |
ÖÇ03 | Literatür bilgilerini bütünleştirerek translasyonel tıp bilgisini geliştirir. |
ÖÇ04 | Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanır. |
ÖÇ05 | Deneysel araştırma planlar, yapar. |
ÖÇ06 | Tezi ile ilgili teorik ve deneysel problemlere çözüm üretir. |
ÖÇ07 | Tez araştırmasının bulgularını istatistik yöntemler kullanarak değerlendirir. |
ÖÇ08 | Bilimsel bir makale ve tez yazar, ulusal dergide yayınlar. |
ÖÇ09 | Etik ilkelerin ve etik kurulların önemini bilir, etik davranır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Translasyonel Tıp alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanıyla ilgili problemleri araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme ulaştırır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deneysel araştırma planlar, yapar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili uygulamalarda beklenmedik sorunları çözmek için bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve yeni stratejik çözüm önerileri getirir, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp veya ilişkili alanlardaki bilimsel çalışmaları bağımsız veya ekip üyesi olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri ve etik ilkeler çerçevesinde değerlendirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Translasyonel tıp alanındaki konular | Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Danışman ile birlikte derslerin belirlenmesi | Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Danışman ile birlikte tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Danışman ile birlikte tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Literatür araştırması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Literatür araştırması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Tez araştırmasının gereç ve yönteminin belirlenmesi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Tez çalışması | Deneysel çalışma, bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
10 | Tez çalışması | Deneysel çalışma, bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Tez çalışması | Deneysel çalışma, bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Tez çalışması | Deneysel çalışma, bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Bulguların tartışılması | Bireysel çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Tezin yazılması | Bilgilerin bütünleştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tezin yazılması | Bilgilerin bütünleştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bilgilerin bütünleştirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 13 | 13 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |