Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ | 
| TRANSLASYONEL TIP (YL) (İNGİLİZCE) (TEZLİ) | |
| Kod | Trans556 | 
| Ad | Molecular Biology Laboratory Techniques II | 
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Dönem | Bahar | 
| Süre (T+U) | 1-4 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 5 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | İngilizce | 
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET BERTAN YILMAZ | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. | 
Dersin Amacı / Hedefi
Moleküler biyoloji laboratuvar tekniklerinin kavranmasının sağlanması
Dersin İçeriği
Moleküler Biyoloji Laboratuvar Tekniklerinin İncelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Temel ve İleri Moleküler Biyoloji Yöntemleri: Genomik ve Proteomik Analizler, Nobel Tıp Kitabevleri
Notlar
Temel ve İleri Moleküler Biyoloji Yöntemleri: Genomik ve Proteomik Analizler, Nobel Tıp Kitabevleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Temel moleküler biyoloji teknikleri hakkında bilgi sahibidir | 
| ÖÇ02 | Moleküler biyolojide temel yöntemlerin hangi araştırmalarda kullanıldığını bilir | 
| ÖÇ03 | Moleküler uygulamaların hangi laboratuvar koşulları gerektirdiğini bilir | 
| ÖÇ04 | Moleküler yöntemlerin bilimsel önemini kavrar | 
| ÖÇ05 | Güncel moleküler yaklaşımları bilir ve literatür tarama konusunda bilgi sahibidir | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Translasyonel Tıp alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | 4 | 
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır. | 4 | 
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | 4 | 
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | 4 | 
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanıyla ilgili problemleri araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme ulaştırır. | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deneysel araştırma planlar, yapar. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili uygulamalarda beklenmedik sorunları çözmek için bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve yeni stratejik çözüm önerileri getirir, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp veya ilişkili alanlardaki bilimsel çalışmaları bağımsız veya ekip üyesi olarak yürütür. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri ve etik ilkeler çerçevesinde değerlendirir. | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | DNA'nın keşfi ve moleküler biyolojide kullanımı | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 2 | RNA'nın keşfi ve moleküler biyolojide kullanımı | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 3 | Hücreden DNA ve RNA eldesi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 4 | Hücreden protein eldesi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 5 | Dokudan DNA ve RNA eldesi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 6 | Dokudan protein eldesi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 7 | Moleküler yöntemlerin literatürde taranması | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi | |
| 9 | DNA ve RNA miktar tayini | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım | 
| 10 | PCR çeşitleri ve uygulamaları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 11 | Agaroz jel elektroforezi, RFLP | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 12 | Eliza çeşitleri ve uygulama yöntemi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 13 | DNA sekans yöntemleri ve yeni nesil dizileme | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 14 | Western blot yöntemi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 15 | Güncel moleküler yöntemlerin literatürde taranması | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi | |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |