Genel Bilgi
Kod | BİO725 |
Ad | Seminer Dersi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DAVUT ALPTEKİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin araştırmalarına veya tez projelerine yönelik olarak bilgi toplamasını, topladığı bilgilerin tartışılarak öğretim elemanlarının da desteğini alıp ilgili konularda daha detaylı bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Seminer konusunu belirleme, Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama, Literatür ve kitap bilgilerini derleme, Analiz ettiği bilgileri sistematik şekilde sınıflama, Topladığı bilgileri sunum tekniklerine göre hazırlama, Bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarma
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Herhangi bir konu hakkında araştırma yapmasını sağlamak. |
ÖÇ02 | Topladığı bilgileri topluluk önünde sunmasını sağlamak. |
ÖÇ03 | Araştırma yaptığı konuyu özümseyerek öğrenmek. |
ÖÇ04 | Topladığı bilgilerden yola çıkarak araştırma konusunu planlamak. |
ÖÇ05 | Araştıracağı konulara alt yapı oluşturmaktır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Klinik Bilimler tarafından istenen Tıbbi Genetik, Moleküler Genetik ve Sitogenetik analizleri yapabilmek ve yorumlayabilmek | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genetik hastalıklar konusunda bilgi sahibi olmak | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moleküler Hücre Biyolojisi bilgisine sahip olmak | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Floresan in-situ hibridizasyon (FISH) tekniğini uygulayabilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Her türlü dokudan DNA izolasyonu ve PCR yapabilmek | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Her türlü dokudan (kan, amniyon sıvısı, koryonik villüs biyopsisi) hücre kültürü yapabilmek | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan kromozomlarını ayrı ayrı tanıyarak sitogenetik analizleri yapabilmek | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | QF-PCR yapabilmek ve sonuçları yorumlayabilmek | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp Fakültelerinde okutulan Tıbbi Biyoloji ve Genetik Derslerini anlatacak bilgi ve beceriye sahip olmak | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir araştırma projesini yazıp uygulayabilecek bilgi birikimine sahip olmak | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonunda elde ettiği bilgileri toparlayarak kendi başına bir makaleyi yazabilmek | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Lisans düzeyinde Tıbbi Biyoloji ve Genetik derslerinin laboratuvar derslerini organize edebilmek |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusunu belirleme | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | |
2 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. | Kitap ve literatür inceleme | |
3 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. | Kitap ve literatür inceleme | |
4 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. | Kitap ve literatür inceleme | |
5 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. | Kitap ve literatür inceleme | |
6 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. | Kitap ve literatür inceleme | |
7 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. | Kitap ve literatür inceleme | |
8 | Ara Sınav | Sunum provası | |
9 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. | Kitap ve literatür inceleme | |
10 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama. | Kitap ve literatür inceleme | |
11 | Literatür ve kitap bilgilerini derleme. | Kitap ve literatür inceleme | |
12 | Literatür ve kitap bilgilerini derleme. | Kitap ve literatür inceleme | |
13 | Literatür ve kitap bilgilerini derleme. | Kitap ve literatür inceleme | |
14 | Literatür ve kitap bilgilerini derleme. | Kitap ve literatür inceleme | |
15 | Topladığı bilgileri sunum tekniklerine göre hazırlama | Seminer örneklerini inceleme | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarma | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarma |