Genel Bilgi
Kod | BİO720 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DAVUT ALPTEKİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretim görevlisi öğrencilere seminer verme, araştırma etkinliklerine katılma, bilimsel makaleler hakkında yorum yapma ve bilimsel konularda tartışma yapma konularında yardımcı olur.
Dersin İçeriği
Danışmanı olduğu doktora öğrencileri ile tartışma ve eğitim planının hazırlanması, Ders anlatma yöntemlerini açıklama, Öğrencinin herhangi bir konuda ders hazırlayarak anlatmasını sağlama ve tartışma, Araştırma yöntemlerini anlatma, Bilimsel araştırma planlama ve proje yazmaBilimsel makale yorumlama ve tartışma, Bilimsel makale yorumlama ve tartışma, Araştırma sonuçlarını derlemeve makale haline Seminer hazırlama ve sunma, Rutin tetkiklerin yapılmasına katılma, Rutin Yıllık eğitimin tamamlanması sonucunda eksiklerin tartışılması ve yeni yılın planlarının yapılması
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel çalışmalarda kendi özgüvenini kazanır |
ÖÇ02 | Laboratuvar ortamında güvenli çalışma yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ03 | Bilimsel bir makaleyi kendi kendine yorumlayabilir |
ÖÇ04 | Bilimsel bir çalışma yaparak sonuçlarını bilimsel olarak toparlar |
ÖÇ05 | Bilimsel çalışmayı makale haline getirir ve yayınlatır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Klinik Bilimler tarafından istenen Tıbbi Genetik, Moleküler Genetik ve Sitogenetik analizleri yapabilmek ve yorumlayabilmek | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genetik hastalıklar konusunda bilgi sahibi olmak | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moleküler Hücre Biyolojisi bilgisine sahip olmak | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Floresan in-situ hibridizasyon (FISH) tekniğini uygulayabilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Her türlü dokudan DNA izolasyonu ve PCR yapabilmek | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Her türlü dokudan (kan, amniyon sıvısı, koryonik villüs biyopsisi) hücre kültürü yapabilmek | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan kromozomlarını ayrı ayrı tanıyarak sitogenetik analizleri yapabilmek | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | QF-PCR yapabilmek ve sonuçları yorumlayabilmek | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp Fakültelerinde okutulan Tıbbi Biyoloji ve Genetik Derslerini anlatacak bilgi ve beceriye sahip olmak | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir araştırma projesini yazıp uygulayabilecek bilgi birikimine sahip olmak | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonunda elde ettiği bilgileri toparlayarak kendi başına bir makaleyi yazabilmek | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Lisans düzeyinde Tıbbi Biyoloji ve Genetik derslerinin laboratuvar derslerini organize edebilmek |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Danışmanı olduğu doktora öğrencileri ile tartışma ve eğitim planının hazırlanması | Slayt hazırlama | |
2 | Ders anlatma yöntemlerini açıklama | Slayt hazırlama | |
3 | Öğrencinin herhangi bir konuda ders hazırlayarak anlatmasını sağlama ve tartışma | Slayt hazırlama | |
4 | Araştırma yöntemlerini anlatma | Slayt hazırlama | |
5 | Bilimsel araştırma planlama ve proje yazma | Slayt hazırlama | |
6 | Bilimsel araştırma planlama ve proje yazma | Slayt hazırlama | |
7 | Araştırma sonuçlarını derlemeve makale haline getirme | Slayt hazırlama | |
8 | Ara Sınav | Çoktan seçmeli soru hazırlama | |
9 | Araştırma sonuçlarını derlemeve makale haline getirme | Slayt hazırlama | |
10 | Bilimsel makale yorumlama ve tartışma | Slayt hazırlama | |
11 | Bilimsel makale yorumlama ve tartışma | Slayt hazırlama | |
12 | Seminer hazırlama ve sunma | Slayt hazırlama | |
13 | Seminer hazırlama ve sunma | Slayt hazırlama | |
14 | Rutin tetkiklerin yapılmasına katılma | Slayt hazırlama | |
15 | Rutin tetkiklerin yapılmasına katılma | Slayt hazırlama | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan seçmeli soru hazırlama | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan seçmeli soru hazırlama |