Genel Bilgi
Kod | EKO707 |
Ad | Politik Ekonomi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERHAN İŞCAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin temel amacı, öğrencileri bu düşünürlerin ve fikirlerinin çağdaş küresel bağlamda nasıl hala geçerli olduğunu düşünmeye teşvik etmektir.
Dersin İçeriği
Politik ekonomideki temel yaklaşımlara ve başlıca düşünürlere genel bir bakışa dayalı olan bu yüksek lisans dersi, politik ekonomi alanındaki temel kavramlara, süreçlere, teorilere ve metodolojilere bir giriş sunar ve bu alandaki önemli tartışma ve konuların bir incelemesini sağlar.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Acemoğlu, D., & Robinson, J. A. (2015). Ulusların düşüşü: güç, zenginlik ve yoksulluğun kökenleri. Doğan Kitap.
Notlar
Acemoğlu, D., & Robinson, J. (2022). Dar koridor. Doğan Kitap.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Az gelişmişliği açıklayan yaklaşımları ayırt eder. |
ÖÇ02 | Az gelişmiş ülkelerin özelliklerini sıralayabilir. |
ÖÇ03 | Kalkınma ve sanayileşme stratejilerini açıklayabilir. |
ÖÇ04 | Kalkınmada teknolojik gelişme ve kurumsal yapının önemini açıklayabilir. |
ÖÇ05 | Küreselleşme, kalkınma ve dış ticaret ilişkisini analiz edebilir. |
ÖÇ06 | Gelir dağılımı ve yoksullukla ilgili kavram ve ölçme yöntemlerini tanımlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon ve cari açık gibi ekonomik sorunları tanımlar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon ve cari açık gibi ekonomik sorunlara karşı uygulanan ekonomi politikalarını değerlendirir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde eder. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik büyümenin belirleyicileri, işsizliğin nedenleri ve maliyetleri, küreselleşme ve ulusların birbirine ekonomik bağlılığı gibi ekonomik konularını açıklar. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonomi bilim dalı ile ilgili akademik yazıları değerlendirir. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ülke ekonomilerinin farklılıklarının tartışılması | İlgili Bölüm Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Ülke ekonomilerinin farklılıklarını tartışılması-1 | İlgili Bölüm Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Ülke ekonomilerinin farklılıklarını tartışılması-2 | İlgili Bölüm Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Ülke ekonomilerinin farklılıklarını tartışılmas-3 | İlgili Bölüm Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Zenginliğin ve yoksulluğun inşası | İlgili Bölüm Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Küçük farklılıklar ve kritik -- dönemeçler: Tarihin ağırlığı-1 | İlgili Bölüm Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Küçük farklılıklar ve kritik -- dönemeçler: Tarihin ağırlığı-2 | İlgili Bölüm Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | İlgili Bölüm Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Gelişimin önündeki engeller | İlgili Bölüm Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Bugün ülkeler neden başarısız oluyor -1 | İlgili Bölüm Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Bugün ülkeler neden başarısız oluyor -2 | İlgili Bölüm Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Zenginliği ve yoksulluğu anlamak-1 | İlgili Bölüm Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Zenginliği ve yoksulluğu anlamak-2 | İlgili Bölüm Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Neden bazı ülkeler zenginken bazıları yoksuldur? Tartışması-1 | İlgili Bölüm Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Neden bazı ülkeler zenginken bazıları yoksuldur? Tartışma -2 | İlgili Bölüm Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Bölüm Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | İlgili Bölüm Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |