Genel Bilgi
Kod | TİB745 |
Ad | Arap Edebiyatı Tarihi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSA ALP |
Dersin Amacı / Hedefi
Arap Edebiyat tarihini öğrenmek.
Dersin İçeriği
Arap Edebiyat Tarihi İlk Dönemden Günümüze Kadar Edebiyatçılar ve Eserlerini tanımak
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Tarihu'l- Edebi'l-Arabi
Notlar
Arap Literatürü
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Arap edebiyat tarihini öğrenir. |
ÖÇ02 | Arap edebiyatının tarihi gelişimini kavrar. |
ÖÇ03 | Arap edebiyatçılarını tanır. |
ÖÇ04 | Arap edebiyat türlerinde verilen eserleri tanır. |
ÖÇ05 | Klasik ve modern edebiyat türlerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İslam Öncesi Arap Edebiyatı | Alan ile Arapça makaleler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İslam Öncesi Arap Edebiyatı I | Alan ile Arapça makaleler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hicri 1. Asır Arap Edebiyatı | Alan ile Türkçe Makaleler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hicri 2. ve 3. Asır Arap Edebiyatı | Alan ile Türkçe makalelr. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hicri 4. ve 5. Asır Arap Edebiyatı | K. Demirayak, Arap Edebiyat Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hicri 6. ve 7. Asır Arap Edebiyatı | Demirayak, Arap Edebiyat Tariihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hicri 8, 9 ve 10. Asır Arap Edebiyatı | K. Demirayak, Arap Edebiyat TArihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Hicri 11 ila 14. Asır Arap Edebiyatı | Carl Brockelmann, Tarihu'l-edebi'l-Arabiy | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Hicri 15 ila 18. Asır Arap | Carl Brockelmann, Tarihu'l-edebi'l-Arabiy | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hicri 19. Asır Arap Edebiyatı | Hana El-Fahuri, Tarihu'l-edebi'l-Arabiyyi'l-hadis | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Hicri 20. Asır Arap Edebiyatı | Hana El-Fahuri, Tarihu'l-edebi'l-Arabiyyi'l-hadis | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Hicri 20. Asır Arap Edebiyatı II | Hana El-Fahuri, Tarihu'l-edebi'l-Arabiyyi'l-hadis | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hicri 20. Asır Arap Edebiyatı III | Hana El-Fahuri, Tarihu'l-edebi'l-Arabiyyi'l-hadis | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Günümüz Arap Edebiyatı | R. Er, Çağdaş Arap Edebiyatı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final Sınavı | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Final Sınavı | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |