Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
| TEMEL İSLAM BİLİMLERİ (DR) | |
| Kod | TİB815 |
| Ad | Klasik Hadis Metinleri |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUHAMMET YILMAZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Klasik hadis ilimleri kaynaklarını, kitaplarını tanımak, okumak ve incelemek
Dersin İçeriği
Hadis Alanında yazılmış ilk dönem klasik kaynaklar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hadis ilimleri temel eserler
Notlar
Cerh-tadil, rical, şerh, ilel kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Hadis ilimlerine ait kavramları açıklar |
| ÖÇ02 | Hadis ilimlerinin çeşitlerini, konularını öğrenir. |
| ÖÇ03 | Hadis ilimlerininin klasik kaynaklarını bilir. |
| ÖÇ04 | Hadis ilimlerinin klasik kaynaklarını mukayese eder. |
| ÖÇ05 | Hadis ilimlerinin klasik kaynaklarını okur |
| ÖÇ06 | Hadis edebitatı türleri ve bunların muhtevasını tartışır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | 2 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | 2 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | 2 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | 3 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | 2 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | 4 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | 2 |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | 2 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Rivayetü'l-Hadis Edebiyatı, Hadis İlminin Oluşumunda Tasnif Türlerini ele almak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 2 | Aler'-Rical (Ravi Merkezli) tasnif ve Müsned Türü Hadis Edebiyatı hakkında bilgi sahibi olmak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 3 | MU'cem Türü Hadis Edebiyatı ve Taberani'nin Mu'cemlerini incelemek | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | Ale'l-Êbvâb (Konu Merkezli Tasnif, Musannefler hakkında bilgi sahibi olmak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Câmiler, Buhari ve Müslim'in el-Cami'us-Sahihleri | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
| 6 | Sünenler, Dört Sünen kitabını karşılaştırmak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Diğer Sünenler, Darimi, Darekutni vb. kitaplar hakkında araştırma yapmak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | İlk Üç Asır Eserlerine Dayalı Tasnif Türleri hakkında bilgi, sahibi olmak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | Derleme Çalışmaları tasnif etmek | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | Cem Türü Eserleri değerlendirmek | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Zevâid Çalışmalarını mukayese etmek | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
| 13 | Şerh Edebiyatını tanımak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | Halk Arasında Yaygın Rivayetlerle İlgili Edebiyatı incelemek | browse relevant literature | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 15 | Mevzu Hadis Edebiyatını tanımak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||