Genel Bilgi
Kod | TİB815 |
Ad | Klasik Hadis Metinleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUHAMMET YILMAZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Klasik hadis ilimleri kaynaklarını, kitaplarını tanımak, okumak ve incelemek
Dersin İçeriği
Hadis Alanında yazılmış ilk dönem klasik kaynaklar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hadis ilimleri temel eserler
Notlar
Cerh-tadil, rical, şerh, ilel kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hadis ilimlerine ait kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Hadis ilimlerinin çeşitlerini, konularını öğrenir. |
ÖÇ03 | Hadis ilimlerininin klasik kaynaklarını bilir. |
ÖÇ04 | Hadis ilimlerinin klasik kaynaklarını mukayese eder. |
ÖÇ05 | Hadis ilimlerinin klasik kaynaklarını okur |
ÖÇ06 | Hadis edebitatı türleri ve bunların muhtevasını tartışır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Rivayetü'l-Hadis Edebiyatı, Hadis İlminin Oluşumunda Tasnif Türlerini ele almak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Aler'-Rical (Ravi Merkezli) tasnif ve Müsned Türü Hadis Edebiyatı hakkında bilgi sahibi olmak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | MU'cem Türü Hadis Edebiyatı ve Taberani'nin Mu'cemlerini incelemek | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Ale'l-Êbvâb (Konu Merkezli Tasnif, Musannefler hakkında bilgi sahibi olmak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Câmiler, Buhari ve Müslim'in el-Cami'us-Sahihleri | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
6 | Sünenler, Dört Sünen kitabını karşılaştırmak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Diğer Sünenler, Darimi, Darekutni vb. kitaplar hakkında araştırma yapmak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | İlk Üç Asır Eserlerine Dayalı Tasnif Türleri hakkında bilgi, sahibi olmak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Derleme Çalışmaları tasnif etmek | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Cem Türü Eserleri değerlendirmek | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Zevâid Çalışmalarını mukayese etmek | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Şerh Edebiyatını tanımak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Halk Arasında Yaygın Rivayetlerle İlgili Edebiyatı incelemek | browse relevant literature | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Mevzu Hadis Edebiyatını tanımak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |