Genel Bilgi
Kod | İHH730 |
Ad | Yüksek Lisans Tezi (Z) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez çalışması ile öğrencinin bilime yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirme ve bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliklerinden birini yerine getirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Tez hazırlamayı ve sunmayı sağlayacak bir derstir.
Dersin Ön Koşulu
Yükseklisans derslerini tamamlamış olmak
Kaynaklar
Pubmed
Notlar
Tez konusuyla ilgili literatürdeki ulaşılabilen kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İç hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik teori ve modellerine dayalı araştırma planlayabilme |
ÖÇ02 | İç hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik teori ve modellerine dayalı planladığı araştırmayı uygulayabilme |
ÖÇ03 | İç hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik teori ve modellerine dayalı yaptığı araştırmanın sonuçlarını uygulamaya aktarabilme |
ÖÇ04 | Tez çalışma süreçlerini ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
ÖÇ05 | Yaptığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlayabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | |
PÖÇ02 | Belirsiz | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | |
PÖÇ03 | Belirsiz | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 5 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Tez konusunun Belirlenmesi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Tez önerisinin sunumu | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | İzinlerin alınması | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Literatür taramaya devam | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Verilerin Toplanması 1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Verilerin Toplanması 2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | İstatistiksel analiz 1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | İstatistiksel analiz 2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Genel Bilgilerin yazımı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Bulguların Yazılması 1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Bulguların yazılması 2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Tartışma 1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Tartışma 2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Sonuç ve Öneriler | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Tez basımı | Tez basımına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Tez sunumu | Tez sunumuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 20 | 300 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 18 | 270 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 615 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,60 | ||
AKTS | 25 AKTS |