İHH547 Diyabet Hemşireliği

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İHH547
Ad Diyabet Hemşireliği
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi GÜLŞAH KUMAŞ


Dersin Amacı / Hedefi

Diyabet ve hemşirelik bakımı hakkında kapsamlı bilgileri özgün düşünce ve araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde derinleştiren, farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilen, bu alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilen, gelişmeleri bireylerin yaşam kalitesini artırma, sağlığını koruma ve geliştirmede kullanabilen uzman hemşireler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Bu ders diyabete ilişkin etiyoloji, fizyopatoloji, komplikasyonlar, tanı- tedavi ve bakım uygulamaları ile diyabete uyum, izlem ve hastaya öz yeterliliğinin kazandırılması konularında uzmanlık düzeyinde bilgi verir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1.      Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. 3. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2011. 2.      Brunner LS, Smeltzer SC. Brunner & Suddarth's Textbook of Medical-Surgical Nursing. Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, 2008.

Notlar

Nolan J, Nolan M, Booth A. Developing the nurse’s role in patient education rehabilitation as a case example. International Journal Nursing Studies; 38:163-173; 2001. Konuya ilişkin güncel makale ve kitaplar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Diyabet hemşireliği alanında sahip olduğu güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde derinleştirir.
ÖÇ02 Diyabet hemşireliği alanındaki bilgileri ile ilişkili olduğu disiplinleri ve disiplinler arası etkileşimleri kavrar, yürütülen disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.
ÖÇ03 Diyabet hemşireliği alanındaki bilgiler ile yeni ve karmaşık fikirleri yaratıcı ve eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yorumlar, alana özgün yeni düşünce, kavram ve yöntem geliştirir.
ÖÇ04 Diyabet hemşireliği alanı ile ilgili tartışmalarda özgün görüşlerini savunur, eleştirel bir bakış açısıyla konuyu inceler, geliştirir ve yenilik katar
ÖÇ05 Diyabet hemşireliği alanı ile ilgili sahip olduğu bilgileri, gelişmeleri toplumun her düzeyindeki bireyin yaşam kalitesini artırma, sağlığını koruma ve geliştirmede kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır 3
PÖÇ02 Belirsiz Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır 2
PÖÇ03 Belirsiz Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. 5
PÖÇ04 Belirsiz Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ05 Belirsiz Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. 4
PÖÇ06 Belirsiz Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar.
PÖÇ07 Belirsiz Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve Kaynakların Tanıtılması Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Dünyada ve Türkiye’de Diyabet Epidemiyolojisi ve Önemi Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Diyabetin Fizyopatolojisi Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Metabolik Sendrom ve Diyabet Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Tanı Kriterleri ve Hemşirenin Sorumlulukları Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Diyabetin Etkileri-Akut Komplikasyonları ve Hemşirelik Yaklaşımları Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Diyabetin Etkileri- Kronik Komplikasyonları ve Hemşirelik Yaklaşımları Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Dersten önce ilgili bölümleri okur Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Diyabette Güncel ve Klasik Tedavi Yaklaşımları, Algoritmaları Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Diyabette Bakım ve Algoritmalar Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Diyabette İzlem Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
12 Diyabete Uyum ve Uyum Kriterleri Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Diyabette Korunma Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
14 Diyabette Öz Bakım ve Öz Yeterlilik Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Diyabet Eğitimi Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dersten önce ilgili bölümleri okur Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dersten önce ilgili bölümleri okur Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 12:51