Genel Bilgi
Kod | CHH524 |
Ad | Fizyopatoloji II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | KÜBRA AKILLIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; öğrencilere temel fizyopatolojik konu ve kavramları öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste hücre, organ, sistem fonksiyonlarını bozan en sık görülen hastalıkların fizyopatolojilerine odaklanılır. Öğrencilere bu derste hücre düzeyinde oluşan temel fizyopatolojik mekanizmalar öğretilir. Örnek olgularla sunulan belirti ve bulgular, organ ve sistem fonksiyonlarındaki bozulmalar neden-sonuç ilişkisi içeren sorularla tartışılır. Öğrenciye edindiği olgusal/ kavramsal bilgisini kullanarak, karşılaştığı klinik durumlardaki fizyopatolojik değişimleri sorgulama ve analiz etme senteze ulaşma becerisi kazandırılır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Guyton CA, Hall J. Tıbbi Fizyoloji 10.eds W.B. Saunders Comp., Philadelphia, 1996.
Notlar
Ç.Ü. TEZ YAZIM MERKEZİ TARAFINDAN ARŞİVLENEN TEZLER
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Normal hücre organ ve sitem fonksiyonunu tanımlayabilme |
ÖÇ02 | Hücre organ ve sistem fonksiyonlarında oluşan fizyopatolojik mekanizmaları açıklayabilme |
ÖÇ03 | Olgu örneklerinde verilen klinik belirti ve bulguların fizyopatolojik süreçlerini gösterebilme |
ÖÇ04 | Karşılaştığı klinik durumlarda sorunların fizyopatolojisini analiz edebilme |
ÖÇ05 | Klinik durumlarda karşılaştığı belirti ve bulgular/tanılama/laboratuvar sonuçları ile ilişkili fizyopatolojik mekanizmaları değerlendirebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi hemşireliğinin rol ve işlevlerini bilme, | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Vücudun fizyolojik ve patolojik süreçlerini ve cerrahi hastalıkların patolojik süreçleri bilme, | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi girişim gerektiren hastalıklara ilişkin güncel bilgiye sahip olma, | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği bilgileri analiz edip yorumlayabilme becerisine sahip olabilme, | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulama, | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bakıma yansıtabilme, | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kanıta dayalı uygulamaları cerrahi hastasının bakımına yansıtabilme, | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Cerrahi hastasının bakımında yenilikçi yaklaşımları meslektaşlarına ve hemşirelik öğrencilerine aktarmada model olabilme, | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekip içinde veya ekipler arasında uyum içinde çalışabilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hemşireliği ile ilgili bilgilerini, ulusal ve uluslararası güncel kaynaklardan yararlanarak geliştirebilme, | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilme, | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, erişilen çıktıları etkin ve sistematik olarak raporlayabilme, | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güvenli cerrahi uygulamasında öncü olma, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cerrahi hastası ve bakım veren aile üyelerinin eğitim gereksinimlerine yanıt verecek öğretim becerilerini kullanabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kanser; Terminoloji, epidemiyoloji, kanser biyolojisi ve kanserin genetik temeli | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Devam: Kanser Olgusu Örneği | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kanser etiyolojisi ve tümör immünitesi, kanserde klinik sorunlar ve tedavi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Devam: Kanserde klinik bakım | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Santral sinir sistemi: Bilinçte bozulma; SVH, Travma, KIBA sendromu, herniasyonlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Santral sinir sistemi: Bilinç, pupil, motor, duyu, konuşma, solunum, kardiyak otonom yanıtların değerlendirilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Devam: Sinir Cerrahisi Örneği | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Solunum Sistemi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Kas sistemi; Düz kas, iskelet kası, kalp kası. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kas sistemindeki patolojiler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Devam: Olgu Örneği | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Böbrek fizyolojisinin temel ilkeleri, böbrekler ve idrar sistemindeki patolojiler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Devam: Böbrek Yetmezliği Örneği | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kalp-damar fizyolojisi, dolaşım sistemine ilişkin patolojiler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 2 | 40 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |