Genel Bilgi
Kod | PYL707 |
Ad | Hizmet Pazarlaması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HİLAL İNAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı hizmetler, hizmet pazarlaması ve hizmet stratejileriyle ilgili temel bilgileri vermek ve hizmet endüstrisindeki işletmeler için ürün, fiyatlama, tutundurma ve dağıtım stratejilerini belirlemektir.
Dersin İçeriği
Bu ders hizmet kavramı,hizmete ilişkin pazarlama karmasının geliştirilmesi (7P) ,talep ve kapasite yönetimi ve hizmet kalitesi konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Hizmet Pazarlaması, Prof. Dr. Sevgi Ayşe ÖZTÜRK, Hizmet Pazarlaması, Prof. Dr. Orhan İÇÖZ
Notlar
Güncel Makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hizmet kavramının tanımını ve temel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ02 | Yeni hizmet geliştirme sürecinin aşamalarını ve önemini kavrar. |
ÖÇ03 | Hizmetlerin fiyatlandırılmasında kullanılabilecek çeşitli fiyatlama stratejilerini açıklar. |
ÖÇ04 | Hizmetlere ilişkin tutundurma faaliyetlerinde izlenecek stratejileri açıklar. |
ÖÇ05 | Hizmetlerin tüketiciye ulaştırılmasında kullanılabilecek dağıtım kanalı alternatiflerini açıklar. |
ÖÇ06 | Hizmetler için talep ve kapasite yönetiminde kullanılabilecek stratejileri belirler. |
ÖÇ07 | Hizmet kalitesinin boyutlarını belirlemek ve geliştirilmesini sağlamak üzere öneriler sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama Yönetimi kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama yönetiminin kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlayarak karşılaştırır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama yönetimindeki kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama yönetiminde uygulanan kuram ve modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin sonuçlarını yorumlayabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı pazarlama sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama süreçleri yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin rol alır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun olarak taraflarla sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunabilir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlamanın tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapar. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel bir bakış açısıyla mevcut problemleri saptayarak çözümler önerir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hizmet Kavramının Tanımlanması | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Hizmetlerin Temel Özellikleri | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Hizmetlerin Temel Özellikleri ve Fiziksel Ürünlerden Ayrılan Yönleri | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Hizmetlerin Sınıflandırılması | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Hizmet Ürününün Anlaşılması | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Hizmetlerde Fiyatlama | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Hizmetlerde Tutundurma | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hizmetlerde Dağıtım | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Genişletilmiş Pazarlama Karması Elemanlarının İncelenmesi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Genişletilmiş Pazarlama Karması Elemanları | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Talep ve Kapasite Yönetimine Giriş | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Talep ve Kapasite Yönetimi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Hizmet Kalitesi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Hizmet Kalitesi Modelleri | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |