Genel Bilgi
Kod | STA873 |
Ad | Tekstil ve Moda Tasarımında Ürün Marka , Stil İlişkisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders öğrencileri tekstil ve moda tasarımında ürün marka ve stil ilişkisi konusunda bilgilendirmeyi amaçlar. Marka oluşturmada, tasarlamada, stil oluşturma konusunda moda alanındaki önemine ve rolüne değinir.
Dersin İçeriği
Tekstil ve Moda tasarımı alanında endüstriyel alanda donanımlı ve bilgi sahibi öğrenciler yetiştirmek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Fashion Brands: Branding Style from Armani to Zara 2012 Yazar: Mark Tungate 3. basım Kogan page yayınevi Yeni Delhi Hindistan
Notlar
Developing Successful Global Strategies for Marketing Luxury Brands editör: Mosca, Fabrizio, Casalegno, Cecilia, Gallo, Rosalia IGI Global Yayınevi 2021 ABD
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Herhangi bir tasarım koleksiyonunu tasarlama ve ürüne dönüştürme becerisine sahip olma |
ÖÇ02 | Özgün bir şekilde oluşturulan moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak ve marka değeri oluşturmak. |
ÖÇ03 | Tekstil ve Moda Tasarımında Ürün Marka , Stil İlişkisi konusunda yeterli bilgi ve donanıma sahip olma |
ÖÇ04 | Öğrenci marka ve stil alanındaki kuramsal ve pratiğe dayalı bilgilere sahip olacak ve bu bilgileri çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere uygulayabilecektir. |
ÖÇ05 | Öğrenci marka ve stil oluşturma alanındaki kavram ve kuramları anlayabilecek, yorumlayabilecek ve değerlendirebilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş. Marka ve Stil ilişkisi nedir. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Marka konumlandirma, marka kimligi ve hedefleri araştırması | Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
3 | Ders kapsamındaki kuramsal tanımlar araştırması sonucunda ürün oluşturma ve bu ürünün marka ismini belirleme becerisini edinme | Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Ders kapsamındaki kuramsal tanımlar araştırması sonucunda ürün oluşturma ve bu ürünün stil özelliklerini belirleme becerisini edinilmesi | Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden tartışma ve ürün hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Donem sunumlarina hazirlik | Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Donem sonu sunumlari. | Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Dönemin gözden geçirilmesi. | Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sunum Paftaları ve Sunum Yöntemi Ön Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
9 | Tasarım için ön araştırma, konu belirleme, taslak oluşturma | Ön Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Tasarım ön hazırlığının yapılması | Ön Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Tasarım ön hazırlık | Ön Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Tasarım Süreci | Ön Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Dönem sunumlarina hazirlik. | Sunum için prova, tasarım sürecini gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
14 | Dönem sonu sunumlari | Sunum için son hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Düzeltmeler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları. | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |