Genel Bilgi
Kod | SD0534 |
Ad | Yaratıcı Yazarlık |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere, kendilerini yazılı şekilde ifade edebilme olanağı ve metinlerini birbirleri ile paylaşma fırsatı verir.
Dersin İçeriği
Kişisel makale, akademik makale, kurgu, serbest yazı, gramer, yazma oyunu, şiir
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Ray Bradbury, Yazın Sanatı ve Yaratıcı Yazarlık
Notlar
Rilke- Genç Bir Şaire Mektuplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yazmaktan keyif almayı sağlar. |
ÖÇ02 | Öğrencilerin metinlerini birbirleriyle paylaşmalarını; birbirlerini dinlemelerini ve saygı duymalarını sağlar. |
ÖÇ03 | Öğrencilerin kendilerini bir yazar topluluğu üyesi gibi hissetmelerini sağlar. |
ÖÇ04 | Her öğrenci için kendi eşsiz “seslerinin” farkına varmalarını ya da onu bulmalarını sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Lütfen kendiniz hakkında bir sayfa kadar yazınız. | Belirlenen konuda yazma | |
2 | Lütfen yazma tecrübeleriniz hakkında yazınız. | Yazmak1 | |
3 | Lütfen sevdiğiniz bir yer hakkında yazınız. | Yazmak-2 | |
4 | Lütfen bildiğiniz bir masalı yeniden yazınız. | Yazmak-4 | |
5 | yazdığınız masalı, hakiyedeki bir karakterin ya da bir eşyanın gözünden yazınız. | Yazmak-5 | |
6 | masalınızdan üç karakter ve\ ya eşya seçiniz ve detaylı bir şekilde tasvir ediniz. | Yazmak-6 | |
7 | masalınızdaki önemli bir detayı değiştiriniz. | Yazmak-7 | |
8 | Ara Sınavlar | okuma | |
9 | "Kaplumbağa Terbiyecisi" adlı tabloyu anlatan bir hikâye yazın | Yazmak-8 | |
10 | Bir şairin şiirine karşılık bir şiir yazın | Yazmak-9 | |
11 | Garip şiirinden esinlenen bir şiir yazın | Yazmak-11 | |
12 | İkinci Yeni şiirinden esinlenen bir şiir yazın | Yazmak-12 | |
13 | "Bir zamanlar be..." deneyiminizle ilgili bir eser yazın | Yazmak-13 | |
14 | sizin için çok önemli olan birisi hakkında yazınız. | Yazmak-14 | |
15 | Seçtiğiniz ünlü bir tablodan esinlenerek istediğiniz türde bir eser yazın. | Yazmak-15 | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma-16 | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma-17 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |