Genel Bilgi
Kod | SD0195 |
Ad | Programlama Bilmeyenler İçin Algoritmik Düşünme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. YOLDAŞ ERDOĞAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Algoritma mantığını ve basit olarak bilgisayar programlama mantığını öğretmek
Dersin İçeriği
Bu ders; Bilgisayarlar, bilgisayar programlama, bilgisayar terminolojisini ve mantıksal kurguyu öğretmeyi hedeflemektedir. Aynı zamanda bilgisayar bilimi tarihi, yazılım ve donanım terimleri ile bunlar arasındaki ilişkiyi öğretmektedir. Dersin asıl amacı çözülecek problemi anlama, çözüm adımlarını oluşturma, bilgisayar programı yazmaya temel oluşturma ve bu programı oluşturan yapılara hazırlıktır.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Derste anlatılan slaytlar.
Notlar
Derste verilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler mühendislik problemlerini çözmek amacıyla algoritma tasarımı ile ilgili temel kavramları öğrenirler. |
ÖÇ02 | Öğrenciler kendilerinin tasarladığı algoritmalarının analizini öğrenirler. |
ÖÇ03 | Öğrenciler bir problem için farklı algoritmalar oluşturmayı, test etmeyi ve algoritmaları karşılaştırmasını öğrenirler. |
ÖÇ04 | Öğrenciler FLOWGORITHM programı ile bilgisayar programlamasının temel kavramlarını öğrenirler. |
ÖÇ05 | Öğrenciler akış şemalarını ve algoritma tasarım tekniklerini öğrenirler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Programlama dilleri, matematiksel işlemler, karşılaştırma işlemleri, mantıksal işlemler | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Algoritma, algoritmalarda kullanılan terimler ve operatörler | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Akış diyagramında kullanılan şekiller | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Programlama dillerinde kullanılan veri tipleri ve programlama dillerinin genel yapıları | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Problemi anlamak, analiz etmek ve algoritmasını oluşturmak | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Algoritma ve döngü kavramı | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sayaç ve atama işlemlerini anlamak | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Örnekler ve algoritmik çözümleri 1 | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Nasıl iyi bir programcı olunur | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Algoritma ve karşılaştırma işlemleri | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Dizi kavramı ve uygulamaları | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Örnekler ve algoritmik çözümleri 2 | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Genel uygulamalar 1 | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel uygulamalar 2 | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları 1 | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları 2 | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |