Genel Bilgi
Kod | SD0195 |
Ad | Programlama Bilmeyenler İçin Algoritmik Düşünme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. YOLDAŞ ERDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. YOLDAŞ ERDOĞAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Algoritma mantığını ve basit olarak bilgisayar programlama mantığını öğretmek
Dersin İçeriği
Bu ders; Bilgisayarlar, bilgisayar programlama, bilgisayar terminolojisini ve mantıksal kurguyu öğretmeyi hedeflemektedir. Aynı zamanda bilgisayar bilimi tarihi, yazılım ve donanım terimleri ile bunlar arasındaki ilişkiyi öğretmektedir. Dersin asıl amacı çözülecek problemi anlama, çözüm adımlarını oluşturma, bilgisayar programı yazmaya temel oluşturma ve bu programı oluşturan yapılara hazırlıktır.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Derste anlatılan slaytlar.
Notlar
Derste verilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler mühendislik problemlerini çözmek amacıyla algoritma tasarımı ile ilgili temel kavramları öğrenirler. |
ÖÇ02 | Öğrenciler kendilerinin tasarladığı algoritmalarının analizini öğrenirler. |
ÖÇ03 | Öğrenciler bir problem için farklı algoritmalar oluşturmayı, test etmeyi ve algoritmaları karşılaştırmasını öğrenirler. |
ÖÇ04 | Öğrenciler FLOWGORITHM programı ile bilgisayar programlamasının temel kavramlarını öğrenirler. |
ÖÇ05 | Öğrenciler akış şemalarını ve algoritma tasarım tekniklerini öğrenirler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Programlama dilleri, matematiksel işlemler, karşılaştırma işlemleri, mantıksal işlemler | Okuma-Uygulama | |
2 | Algoritma, algoritmalarda kullanılan terimler ve operatörler | Okuma-Uygulama | |
3 | Akış diyagramında kullanılan şekiller | Okuma-Uygulama | |
4 | Programlama dillerinde kullanılan veri tipleri ve programlama dillerinin genel yapıları | Okuma-Uygulama | |
5 | Problemi anlamak, analiz etmek ve algoritmasını oluşturmak | Okuma-Uygulama | |
6 | Algoritma ve döngü kavramı | Okuma-Uygulama | |
7 | Sayaç ve atama işlemlerini anlamak | Okuma-Uygulama | |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | |
9 | Örnekler ve algoritmik çözümleri 1 | Okuma-Uygulama | |
10 | Nasıl iyi bir programcı olunur | Okuma-Uygulama | |
11 | Algoritma ve karşılaştırma işlemleri | Okuma-Uygulama | |
12 | Dizi kavramı ve uygulamaları | Okuma-Uygulama | |
13 | Örnekler ve algoritmik çözümleri 2 | Okuma-Uygulama | |
14 | Genel uygulamalar 1 | Okuma-Uygulama | |
15 | Genel uygulamalar 2 | Okuma-Uygulama | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları 1 | Yazılı Sınav | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları 2 | Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |