Genel Bilgi
Kod | SD0537 |
Ad | Müzeler ve Sanat Galerileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Müzelerin ve galerilerin eğitim amaçlı kullanımı ve bu yolla kültür, sanat ve değerlendirme çalışmaları. Ayrıca, Müzeler, kültürler ve uygarlıklar, müze ve sanat, müze ve eğitim, müze ve toplum konularında bilgi kazandırılması amaçlanır.
Dersin İçeriği
Müzecilik tarihi, müze türleri, müze ve galerilerin toplumsal eğitimle olan ilişkisi, yaşam boyu öğrenme, yaratıcılık, sanat, kültür diyalogları, koruma politikaları ve yaklaşımları dersin ana konularını oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
İlhan, A. Çakır, (2014), Müze Eğitimi Uygulamaları, Kültür Bakanlığı Erdem Ünver, Müze Eğitimi ders notları, Atılım Üniversitesi Müze katalogları
Notlar
İlhan, A. Çakır, (2014), Müze Eğitimi Uygulamaları, Kültür Bakanlığı Erdem Ünver, Müze Eğitimi ders notları, Atılım Üniversitesi Müze katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Müze ve sanat eğitimi ile ilgili yayınları takip eder. |
ÖÇ02 | Müzenin sanat, toplum, eğitimle ilişkilerini değerlendirir. |
ÖÇ03 | Müzeciliğin tarihi, türleri, amaçları ve işlevleriyle ilgili bilgileri açıklar. |
ÖÇ04 | Müzede sanat eğitimi yoluyla yaratıcılığı geliştirmeye teşvik eder. |
ÖÇ05 | Farklı kültürlere ait sanat eserleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları değerlendirir. |
ÖÇ06 | Evrensel yapıtlarla birlikte kendi vatanındaki kültürel yapıtların millî karakterini, kültürel düşünce ve yapısını açıklar. |
ÖÇ07 | Müzede sanat eğitimi yoluyla sanat eserlerine karşı ilgi uyandırma, değer verme ve onları koruma bilinci verme kararlılığı gösterir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma, Dersin kapsamı, Ders öğretim programının tanıtımı, Kaynaklar ve kullanılacak araç, gereçlerin tanıtımı, ölçme değerlendirme yaklaşımları hakkında bilgilendirme | Dersten beklentileriniz nelerdir? | |
2 | Müze ve müzecilik tanımları, müze türleri, Müzelerin işlevleri, toplama, belgeleme, koruma, sergileme, eğitim işleri. | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma. | |
3 | Dünyada ve Türkiye'de müzecilik ve müze eğitiminin tarihsel gelişimi, Dünyaca ünlü Müzeler | Öğrencilerin önceki müze deneyimlerine ilişkin anıları. Görüntüler, video kayıtları, çeşitli nesneler olabilir. | |
4 | Çağdaş Müze Kavramı, Müzelerin Eğitimle Olan İlişkisi, Post-Modern Müze, Müzelerde İletişim, Müze Eğitimi ve Sosyakültürel Yaklaşım | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma. | |
5 | Müzede Öğrenme Kuramları, Müzede Yaşamboyu Öğrenme | Öğrenme kuramları üzerine ön araştırma yapınız. | |
6 | Projeksiyon ile dünya müzeleri ve Türk müzelerinden örnek gezintiler. Gezi öncesi ön anket ve araştırma çalışmaları ve müzeye ya da galeriye ilişkin araştırmalar... | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı | |
7 | Müze, Sanat, Kültür Ve Toplum İlişkileri | Müzelerin ve galerilerin yaptığı rutin etkinlikler hakkında bilgi araştırılmalı. | |
8 | Ara Sınavlar | ara sınavlar | |
9 | Yaratıcılık, Sanat, Kültür Diyaloğu; Sanat Eğitiminde Müzelerden Yararlanma | Yaratıcılık- yetenek kavramları üzerine araştırma yapınız. | |
10 | Projeksiyon ile dünya müzeleri ve Türk müzelerinden örnek gezintiler. Gezi öncesi ön anket ve araştırma çalışmaları ve müzeye ya da galeriye ilişkin araştırmalar... | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı | |
11 | Müze ve /veya Sanat galerisi Ziyareti. Müze ve öğrenme; müze ziyareti öncesi hazırlıklar..(Gezi gerçekleşemediği durumlarda örn:Pandemi nedeniyle Online Müze turları) | Gezi için gerekli izinlerin alınması | |
12 | Adana Müzesi Ziyareti, Müzede ders süreci. Müze ders anketinin doldurulması | Gezi için rahat ayakkabı ve giysilerin giyilmesi, müze kart çıkartılması | |
13 | Sanat Galerisi ve / veya Yakın illerde Müze ziyareti. | Rahat giysiler giyilmesi, resim kalemi ve a4 resim kağıdı | |
14 | Dünyaca ünlü Müzeler ve Öğrenci sunumlarının gerçekleştirilmesi | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı. | |
15 | Türkiyedeki önemli müzelerden örnekler ve öğrenci sunumları | Konu ile ilgili olarak yazılı ve görsel literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı. | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dosya Hazırlığı | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dosya |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,52 | ||
AKTS | 3 AKTS |