Genel Bilgi
Kod | SHS207 |
Ad | Kişisel Başarı Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin sonunda öğrencilerin kişisel başarının arttırılmasına yönelik bilgiler kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; kişisel ayat planı, bireysel kariyer planlama, swot analizi, verimli çalışma, özgeçmiş hazırlama, mülakata hazırlık, etkili dinleme ve not tutma, sunum teknikleri konuları ele alınacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Doç. Dr. Sedefgül YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK Kişisel Başarı Yöntemleri Ders Notları, 2019
Notlar
Stephen R. Covey, Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı, Varlık yayınevi- Y.Doç.Dr. Canan Çetin Gürer, Personel Seçiminde Görüşme, Çağlayan Kitabevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kişisel hayat planının nasıl yapılması gerektiği açıklar. |
ÖÇ02 | Bireysel kariyer planlamasını açıklar. |
ÖÇ03 | Kişisel swot analizi yapar. |
ÖÇ04 | Bir çalışmanın verimli olması için yapılması gerekenleri sıralar. |
ÖÇ05 | Etkili bir özgeçmiş hazırlar. |
ÖÇ06 | Mülakatta başarının yollarını açıklar. |
ÖÇ07 | Etkili dinleme ve not tutmanın önemini açıklar. |
ÖÇ08 | Sunum teknikleri ile ilgili bilgileri uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız bölgesine yapılan uygulamaların temel özelliklerini listeler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Klinikte kullanılan araç ve gereçleri tanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alet bakımı ve koruması ile ilgili bilgileri kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta bireyin muayene ve tedavisi öncesinde ünitin hazırlama basamaklarını sayar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dört elli çalışma kurallarını uygular | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya yapılan uygulamalarla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak çalışma alanını hazırlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kullanılan aletlerin sterilizasyonunu ve dezenfeksiyonunu sağlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hasta randevularını takip eder. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulama öncesinde çalışma alanını ve hastayı hazırlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekiminin dört elli çalışmasına olanak verecek şekilde hekimi asiste eder. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dental tedaviler sırasında kullanılan malzemeleri hazırlar. Kullanılan aletlerin sterilizasyonunun ve dezenfeksiyonunu yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hasta randevu, takip ve laboratuvar formlarını doldurur. Hasta ile ilgili materyaller kontrol eder ve laboratuvar uzmanına ulaştırır | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kliniğin eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerektiğinde hasta ve hekim arasında en uygun ve hızlı şekilde koordinasyonu sağlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastaları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır. Mesleki teknolojik gelişmeleri izler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kişisel Hayat Planı ve Örneği | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Bireysel Kariyer Planı | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kişisel Swot Analizi | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Verimli Çalışma | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Özgeçmiş Hazırlama | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Özgeçmiş Örnekleri | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mülakatta Başarı | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Etkili Dinleme ve Not Tutma | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Sunum Teknikleri | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Kişisel Başarı Hikayeleri 1 | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
13 | Kişisel Başarı Hikayeleri 2 | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
14 | Kişisel Başarı Hikayeleri 3 | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
15 | Kişisel Başarı Hikayeleri 4 | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,16 | ||
AKTS | 4 AKTS |