Genel Bilgi
| Birim | ABDİ SÜTCÜ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Diş Protez Teknolojisi | |
| Kod | DPT126 |
| Ad | Ortodonti |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi AYÇA ÜSTDAL GÜNEY |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi AYÇA ÜSTDAL GÜNEY
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ortodontik tedavi apareyi üretebilmek
Dersin İçeriği
Ortodontik tedavi apareyleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hareketli apareyler Yahya T
Notlar
Hareketli apareyler-Yahya Tosun
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Ortodontinin anlamını tanımlar |
| ÖÇ02 | Ortodontik Bozuklukları tanımlar |
| ÖÇ03 | Ortodontik modelleri yapar |
| ÖÇ04 | Yer tutucu apareyini öğrenir. |
| ÖÇ05 | Lehimli apareyleri öğrenir. |
| ÖÇ06 | Hareketli Apareyleri öğrenir |
| ÖÇ07 | Pekştirme apareylerini öğrenir |
| ÖÇ08 | Şeffaf plak ile ortodonti öğrenir |
| ÖÇ09 | Tek çene apareylerini öğrenir. |
| ÖÇ10 | Adams kroşe bükümünü öğrenir |
| ÖÇ11 | Vestibul ark yapımını öğrenir. |
| ÖÇ12 | Z labiolingual zemberek yapar |
| ÖÇ13 | Mesiodstal zemberek öğrenir |
| ÖÇ14 | Alışkanlık kırıcı aparey öğrenir |
| ÖÇ15 | Kanin retraktör bükümünü öğrenir . |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız bölgesine yapılan protetik ve ortodontik uygulamaların temel özelliklerini listeler. | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar. | 2 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Estetik fonasyon ve fonksiyonla ilgili özellikleri tanımlar. | 4 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda kullanılan araç ve gereçleri tanır. | 4 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana özgü maddeler bilgisini tanımlar. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dişe takılacak restorasyonların nasıl hazırlanacağını açıklar. | 3 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapılacak restorasyonun laboratuvar aşamalarını listeler. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak hastaya takılacak restorasyonu hazırlar. | 4 |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan alet, malzeme ve maddeleri kullanım yerine göre sıralar. | 4 |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi tarafından alınan ölçülerden model hazırlar. | 4 |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırlanan modeler üzerinde; sabit ve hareketli bölümlü protezlerin şekillendirilmesini ve estetik görünüm vererek ağızda kullanılmaya uygun hale getirilmesini sağlar. | 1 |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Obturatör, splint vs gibi apareyleri hazırlar. | 5 |
| PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekiminin uyguladığı tedavi süreci boyunca planladığı hareketli ortodontik apareyleri hazırlar. | 4 |
| PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullandığı aletlerin bakımını ve basit onarımını yapar. | 3 |
| PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |
| PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur. | 5 |
| PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme bilincine sahip olur. | 5 |
| PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | 3 |
| PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, mesleki teknolojik gelişmeleri izler. | 3 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Ortodonti tanımı | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Ortodontik malokluzyonlar | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Model yapımı | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Hareketli apareyler | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Pekiştirme apareyleri | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Lehimli apareyler | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Şeffaf apareyelr | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | Adams kroşe bükümü | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Adams calsp | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Vestibul arch | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Canin retractor | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | z spring | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Mesiodistal spring | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Habit breaker | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||