BSB649 Engellilerde Fiziksel Aktivite ve Spora Yönelik Araştırma Projesi Geliştirme ve Değerlendirme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BSB649
Ad Engellilerde Fiziksel Aktivite ve Spora Yönelik Araştırma Projesi Geliştirme ve Değerlendirme
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GONCA İNCE
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin temel amacı öğrencinin engellilerde spora yönelik proje geliştirebilmesi, uygulayabilmesi ve değerlendirebilmesidir.

Dersin İçeriği

Engellilerde fiziksel aktivite ve spora yönelik araştırma projesi geliştirme ve değerlendirme hakkında temel bilgiler

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Engellilerde fiziksel aktivite ve spora yönelik proje geliştirir,
ÖÇ02 Engellilerde fiziksel aktivite ve spora yönelik araştırma projesi tanımını bilir,
ÖÇ03 Engellilerde fiziksel aktivite ve spora yönelik değerlendirme süreçlerini tanımlar.
ÖÇ04 Engellilerde fiziksel aktivite konularını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 4
PÖÇ02 Belirsiz Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. 3
PÖÇ03 Belirsiz Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır.
PÖÇ04 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. 3
PÖÇ05 Belirsiz Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. 3
PÖÇ06 Belirsiz Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. 2
PÖÇ07 Belirsiz Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. 3
PÖÇ08 Belirsiz Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. 3
PÖÇ09 Belirsiz Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. 2
PÖÇ10 Belirsiz Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. 3
PÖÇ11 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. 3
PÖÇ12 Belirsiz Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Projenin tanımı kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Projenin amaç ve hedeflerin oluşturulması, projenin özgün bir fikir olma süreci, projenin bilimsel özelliklerinin tespit edilmesi kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Araştırma projesi nasıl hazırlanır? Proje konusu seçimi, proje hakkında bilgi toplamanın yapılması. kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Projenin hedef kitlesinin belirlenmesi, projenin tanımlanması kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Projenin yürütülmesi, projenin değerlendirilmesi, projenin raporlanması. kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Araştırma projesi nasıl uygulanır? Proje tabanlı öğrenme süreçlerinin belirlenmesi. kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Proje hedeflerinin belirlenmesi, amacın tanımlanması, takımların oluşturulması, rapor özelliklerinin belirlenmesi. kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Proje çalışmasının değerlendirme ölçütlerinin oluşturulması Kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Proje yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi, bilgilerin toplanması, bilgilerin düzenlenmesi. Kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Proje raporlarının oluşturulması Kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
12 Projenin sunulması kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Engellilere yönelik projelerin sunulması. kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
14 Engellilere yönelik fiziksel aktivite ve sporla ilgili projelerin sunulması. kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
15 Genel konuların tekrarı kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.05.2023 01:04