Genel Bilgi
Kod | BSB604 |
Ad | İş ve Fiziksel Aktivite Sırasında İnsan Performansının Fizyolojik Esasları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SANLI SADİ KURDAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Uygulamalı fizyoloji temelinde iş ve performansın fizyolojik mekanizmaları ve üst sınırlarını öğretmek
Dersin İçeriği
İş ve fiziksel aktivitenin karşılaştırması yapılarak kapasiteyi belirleyen unsurlar açıklanacak. Uygulamalı fizyolojinin performans anlamındaki yansımaları tartışılacak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Per-Olof Åstrand Textbook of work physiology physiological bases of exercise 3. Baskı. McGraw Hill, 1986 Per-Olof Åstrand Textbook of work physiology physiological bases of exercise 4. Baskı Human Kinetics, 2003
Notlar
Per-Olof Åstrand Textbook of work physiology physiological bases of exercise 3. Baskı. McGraw Hill, 1986 Per-Olof Åstrand Textbook of work physiology physiological bases of exercise 4. Baskı Human Kinetics, 2003
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enerji, güç, iş, kuvvet kavramlarının ayrıntılandıracak. |
ÖÇ02 | Enerjinin serbestleşmesi ve transfer mekanizmalarını öğrenecek. Aerobik ve anaerobik metabolik süreçlerin ayrımını yapabilecek. |
ÖÇ03 | Nöromusküler yapının, vücut sıvılarının, dolaşım ve solunum sistemlerinin, egzersizdeki önemini öğrenecek. |
ÖÇ04 | İskelet sistemi ve fiziksel iş kapasitesi arasındaki ilişkiyi özümseyecek. |
ÖÇ05 | Fiziksel iş kapasitesini ölçmede kullanılan testleri öğrenecek. |
ÖÇ06 | Antropometrik özelliklerin iş kapasitesi üzerine etkilerini öğrenecek |
ÖÇ07 | Beslenme ile fiziksel aktivite arasındaki ilişkiyi anlayacak. |
ÖÇ08 | Farklı spor branşlarında ön plana çıkan fizyolojik gereksinimleri arasındaki fizyolojik farklılıkları öğrenecek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | 4 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | |
PÖÇ06 | Belirsiz | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | |
PÖÇ12 | Belirsiz | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enerjinin serbestleşmesi ve transferi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kas kontraksiyonu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Nöromüsküler işlevler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Nöromüsküler işlevler II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kan ve vücut sıvıları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Dolaşım sistemi ve egzersiz | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Dolaşım sistemi ve egzersiz II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sözlü sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Solunum sistemi ve egzersiz | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Solunum sistemi ve egzersiz II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İskelet kası ve fiziksel iş kapasitesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Performans testleri ile iş kapasitesinin değerlendirilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Vücut kompozisyonu ve kas aktivitesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Beslenme ve fiziksel performans | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Uygulamalı spor fizyolojisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sözlü sınav Ödev | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |