Genel Bilgi
Kod | BED552 |
Ad | Engellilerde Fiziksel Aktivite ve Spora Yönelik Araştırma Projesi Geliştirme ve Değerlendirme |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GONCA İNCE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı öğrencinin engellilerde spora yönelik proje geliştirebilmesi, uygulayabilmesi ve değerlendirebilmesidir.
Dersin İçeriği
Engellilerde fiziksel aktivite ve spora yönelik araştırma projesi geliştirme ve değerlendirme hakkında temel bilgiler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Engellilerde fiziksel aktivite ve spora yönelik proje geliştirir, |
ÖÇ02 | Engellilerde fiziksel aktivite ve spora yönelik araştırma projesi tanımını bilir, |
ÖÇ03 | Engellilerde fiziksel aktivite ve spora yönelik değerlendirme süreçlerini tanımlar. |
ÖÇ04 | Engellilerde fiziksel aktivite ve sporu bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Projenin tanımı, projenin değişim yaratma süreçlerinin ne olduğunun tespit edilmesi. | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Projenin amaç ve hedeflerin oluşturulması, projenin özgün bir fikir olma süreci, projenin bilimsel özelliklerinin tespit edilmesi | Kaynak tarama ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Araştırma projesi nasıl hazırlanır? Proje konusu seçimi, proje hakkında bilgi toplamanın yapılması. | Kaynak tarama ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Projenin hedef kitlesinin belirlenmesi, projenin tanımlanması | Kaynak tarama ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Projenin yürütülmesi, projenin değerlendirilmesi, projenin raporlanması. | Kaynak tarama ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Araştırma projesi nasıl uygulanır? Proje tabanlı öğrenme süreçlerinin belirlenmesi. | kaynak tarama ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Proje hedeflerinin belirlenmesi, amacın tanımlanması, takımların oluşturulması, rapor özelliklerinin belirlenmesi. | kaynak tarama ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Proje çalışmasının değerlendirme ölçütlerinin oluşturulması | kaynak tarama ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Proje yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi, bilgilerin toplanması, bilgilerin düzenlenmesi. | kaynak tarama ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Proje raporlarının oluşturulması | kaynak tarama ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Projenin sunulması | kaynak taraması ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Engellilere yönelik fiziksel aktivite ve sporla ilgili proje konuları | kaynak taraması ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Engellilere yönelik fiziksel aktivite ve sporla ilgili projelerin sunulması. | kaynak taraması ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Genel konuların tekrarı | kaynak taraması ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |