Genel Bilgi
Kod | BED539 |
Ad | Sporda Antropometrik Ölçümler Ekipmanları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sporda Antropometrik ölçümlerin nereden ve nasıl alınacağının öprenilmesi ve uygulamada kullanabilir olma
Dersin İçeriği
Sporda Antropometrik ölçümlerin nereden ve nasıl alınacağının öprenilmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Antropometri Sporda morfolojik planlama, Kamil Özer
Notlar
Sporda morfolojik planlama, Kamil Özer
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Antrenman bilimleri literatürünü bilir |
ÖÇ02 | Geçmişten günümüze saha ve salon antrenman uygulamalarını tartışır |
ÖÇ03 | Antrenmanlarda teknolojinin yeri önemini bilir |
ÖÇ04 | Antrenmanlarda yeni teknolojilerin kulanımını bilir, uygular |
ÖÇ05 | Temel ve ileri düzey çalışma evrelerinde yeni yaklaşımları bilir |
ÖÇ06 | Performans sporlarında teknik çalışmalarda uygulanan yenilikleri bilir |
ÖÇ07 | Taktik ağırlıklı branşlarda antrenman farklılıklarını ve yenilikleri bilir |
ÖÇ08 | Yeni yaklaşımları örnek saha - salon çalışma modelleriyle uygular |
ÖÇ09 | Yıl boyu süren yarışmalarda yeni antrenman uygulamalarını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Antrenman bilimleri literatürünün taranması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Geçmişten günümüze antrenman uygulamaları (saha) | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Geçmişten günümüze antrenman uygulamaları (salon) | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Antrenmanlarda teknolojinin yeri önemi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Antrenmanlarda teknolojinin kulanımı (örnek modeller) | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Temel düzey çalışma evrelerinde yeni yaklaşımlar | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | İleri düzey çalışma evrelerinde yeni yaklaşımlar | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Çalışma örneklerinin yerinde incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Performans sporlarında teknik çalışmalarda yenilikler | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Performans sporlarında motorik çalışmalarda yenilikler | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Teknik ağırlıklı branşlarda antrenman farklılıklarının ve yeniliklerin tartışılması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Taktik ağırlıklı branşlarda antrenman farklılıklarının ve yeniliklerin tartışılması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Yıl boyu süren yarışmalarda yeni antrenman uygulamaları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Örnek saha - salon çalışma modelleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |