BED518 Kadın, Çocuk ve Yaşlılarda Spor

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BED518
Ad Kadın, Çocuk ve Yaşlılarda Spor
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ


Dersin Amacı / Hedefi

To gain the basic knowledge, attitudes and skills necessary to establish the relationship between motor learning and control (performance). The following learning outcomes are expected to be achieved in line with this general objective

Dersin İçeriği

Çocuk yaşlı ve kadınların fiziksel ve fizyolojik özellikleri, Çocuk yaşlı ve kadınlarda antrenman fiziksel aktivite çeşitleri ve yüklenme esasları, Çocuk yaşlı ve kadınlara antrenmanın fiziksel ve fizyolojik etkileri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Women in Sports and Exercise: From Health to Sports Performance Multidisciplinary Digital Publishing Institute, 2022

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, Çocukluk dönemi özellikleri, çocuk ve gençlerde antrenmanın tehlike ve risklerini açıklar
ÖÇ02 Öğrenci,Çocukların egzersize yanıtları ve çocuk antrenmanının planlanmasını uygular
ÖÇ03 Öğrenci,Bayanların fiziksel ve fizyolojik farklılıklarını açıklar
ÖÇ04 Öğrenci,Bayanlarda Mensturasyon ve hamilelik dönemlerini bilir
ÖÇ05 Öğrenci,Yaşlılarda meydana gelen fizyolojik ve fiziksel değişimlerİ izler
ÖÇ06 Öğrenci,Çocuklarda kondisyonel özelliklerin geliştirilmesi ilkeleri ve eğitim basamaklamasını yapar
ÖÇ07 Öğrenci,Antrenman Örneklemeleri açıklar
ÖÇ08 Ara Sınav ............................
ÖÇ09 Öğrenci,Bayanlarda kondisyonel özelliklerin geliştirilmesi ve eğitim basamaklamasını açıklar
ÖÇ10 Öğrenci,Çocuk ve bayanlarda branşlara yönelik teknik özellikleri geliştirme yöntem ve ilkelerini bilir
ÖÇ11 Öğrenci,Yaşlılara yönelik egzersiz geliştirme yöntem ve ilkelerini açıklar
ÖÇ12 Öğrenci,Yaşlılarda rehabilitasyon amaçlı kullanılan egzersiz programını açıklar
ÖÇ13 Öğrenci,Çocuk ve kadınlarda kullanılan gelişimsel egzersiz programını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Verileri analiz eder ve değerlendirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel mesleki bilgileri edinir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi, uygulamada kullanır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelere uyar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocukluk dönemi özellikleri, çocuk ve gençlerde antrenmanın tehlike ve riskleri Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 egzersize yanıtları ve çocuk antrenmanının planlanması literatür tarama ve Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 kadınların fiziksel ve fizyolojik farklılıkları Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Mensturasyon ve hamilelik dönemleri Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Yaşlılarda gelen fizyolojik Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Çocuklarda kondisyonel özelliklerin geliştirilmesi ilkeleri ve eğitim basamaklaması Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
7 Antrenman Örneklemeleri literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav vize sınavı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 kadınlarda kondisyonel özelliklerin geliştirilmesi ve eğitim basamaklaması Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Çocuk ve bayanlarda branşlara yönelik teknik özellikleri geliştirme yöntem ve ilkeleri Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Yaşlılara yönelik egzersiz geliştirme yöntem ve ilkeleri Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Yaşlılarda rehabilitasyon amaçlı kullanılan egzersiz program örnekleri ve geliştirilmesi Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Çocuk ve kadınlarda kullanılan gelişimsel egzersiz programının kullanılması Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Kadın ve yaşlılara yönelik egzersiz reçeteleri Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Çocuk ve yetişkinlerde bireysel uygulamalar litratür tarama ve inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.03.2024 01:48