Genel Bilgi
| Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
| BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | BDNZ102 |
| Ad | Atletizm |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. CEM YOKSULER YILMAZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. Dr. CEM YOKSULER YILMAZ (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Atletizmin bütün branşlarını uygulamalı olarak öğretebilmek.
Dersin İçeriği
Koşular. Atlamalar. Atmalar. Sportif Yürüyüş. Çoklu branşlar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Metin DEMİRCİ.,ATLETİZM koşular, atlamalar, atmalar. Nobel yayıncılık. ISBN: 9786053208822
Notlar
Metin DEMİRCİ.,ATLETİZM koşular, atlamalar, atmalar. Nobel yayıncılık. ISBN: 9786053208822
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Koşu türleri ve koşulara yönelik hareket becerilerini örneklerle açıklayacaktır |
| ÖÇ02 | Koşuların özelliklerine göre var olan hareket becerilerini istenilen nitelikte yapabilecektir. |
| ÖÇ03 | Atletizmde atma türlerini listeler. |
| ÖÇ04 | Çoklu yarışmalar ile ilgili beceriler kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 3 |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 1 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 1 |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 1 |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 2 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 2 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Atletizmin temel özellikleri ve atletizmin sınıflandırılması | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 2 | Orta ve uzun mesafe koşuları, Orta ve uzun mesafe koşu çalışmaları | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 3 | Gülle atma;Güllenin tutuluşu, başlama duruşu ve döndürülmesi, Tekniğe hazırlayıcı alıştırmalar,Gülle atmada dönüşler, Atış ve tekniği geliştirici alış | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 4 | Uzun atlama teknikleri, hız alma koşusu ve koşu kontrolü, Uzun atlama tekniğini geliştirici çalışmalar | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 5 | Kısa mesafe koşularının teknikleri; koşu tekniği ve reaksiyon çalışmaları kısa mesafe koşularında çıkış şekilleri sürat ve süratte devamlılık kazandır | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 6 | Yüksek atlama teknikleri | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 7 | Diskatma; Diskin tutuluşu, başlama duruşu ve döndürülmesi, Tekniğe hazırlayıcı alıştırmalar,Disk atmada dönüşler, Atış ve tekniği geliştirici alıştırm | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 8 | Ara Sınav | Ara sınav | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 9 | Bayrak koşuları | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 10 | Üç adım atlama | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 11 | Engelli koşular | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 12 | Sırıkla yüksek atlama | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 13 | Çekiç atma A | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 14 | Çekiç atma B | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
| 15 | General rewiev | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||