MIM126 Temel Tasarım II

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MIM126
Ad Temel Tasarım II
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ALTAY ÇOLAK
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ALTAY ÇOLAK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. GAMZE ATAY (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Doç. Dr. ÖZLEM ŞENYİĞİT SARIKAYA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Öğr. Gör. TOLGA UZUN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Temel Tasar İlke ve öğeleri ile düşüncelerin ifade edilmesi, somuttan soyuta geçişi kullanabilme, anlamsal ve ilişkisel bütünlük sağlamak.

Dersin İçeriği

Temel Tasar İlke ve Öğeleri, Gesltalt Teorisi, Tasarım Yaklaşımları

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Demir Divanlıoğlu, Temel Tasar Birsen Yayın Evi, İst. 1997  Latife Gürer, Temel Tasarım, Birsen Yayın Evi, ISBN 975-511-386-X İ. Hulüsi Güngör, Temel Tasar, Esen Ofset, ISBN 975 000504 01  Seylan A., Temel Tasarım M Kitap Yayınları ISBN 9750015800 2005 Francis D.K. CHING, Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen YEM, ISBN 975-8599-20-8

Notlar

mimarlık dergileri ve tezler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümler
ÖÇ02 Çeşitli malzeme ve teknikler ile özgün tasarımlar yaratır
ÖÇ03 Tasarıma orijinal bir bakış açısı geliştirir
ÖÇ04 Tasar ilke ve öğeleri ile kompozisyonlar oluşturur
ÖÇ05 Soyut ve somut kavramlarını kullanma becerisini kazanır
ÖÇ06 Sanatsal ve özgün tasarımlar geliştirebilme yeteneği oluşturur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini bilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait bilgiye dair mimari tasarım ilkelerini bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir..
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezleyebilir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel Görüşme, Ders Konuları Hakkında Kısa Bilgilendirme- Temel Tasar İlkeleri Nedir ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 TEMA ve Uygunluk (Harmoni) ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 TEMA ve Ritm ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 TEMA ve Tekrar ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 TEMA ve Kontrast 1 ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 TEMA ve Kontrast 2 ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 TEMA ve Koram ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 TEMA ve Denge ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 TEMA ve Birlik ilkesi ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Renk ve malzeme ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Gestalt İlkeleri 1 ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
13 Gestalt İlkeleri 2 ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Mekan Organizasyonlar 1ı ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Mekan Organizasyonlar 2ı ders notları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu-Kaynak kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ders notları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 29.04.2023 11:44