MIM136 Mimari Anlatım Teknikleri II

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MIM136
Ad Mimari Anlatım Teknikleri II
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NUR YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi NUR YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. GAMZE ATAY (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Mimarlık eğitimine yeni başlayan öğrencilere iki boyutlu anlatım tekniği öğretilirken, Mimari bir tasarımı, evrensel kurallar içinde, iki boyutlu teknik resim temsil araçlarıyla, özgün ve yaratıcı bir biçimde ifade edebilme becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Çizim aletlerinin kullanımı, el çizimleri yardımıyla özgün grafik anlatımı ve biçimleri mimari bir dille doğru ifade edilebilme becerilerinin kazandırılması. Bir mimari tasarımın; hazırlık, sunum ve uygulama aşamalarının projelendirmesinde yararlanılacak, anlatımı güçlendirecek, yaratıcı ve özgün çizim ve ifade tekniklerinin geliştirilmesi. Mimari ifade tekniklerini kullanmayı öğrenirken, el çizimi ve grafik anlatım becerisini kazandırmaya yönelik uygulamalar, üç boyutu iki boyutta algılayabilme ve ifade edebilme becerisini kazandırmak ile ilgili bilgi paylaşımı.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Haftalık Program PPS Sunumlar

Notlar

1, MİMARLIKTA TEKNİK RESİM, Orhan ŞAHİNLER Fehmi KIZIL, YEM Yayınevi 2. İÇ MİMARLIKTATEKNİK RESİM, Tahsin CANBULAT, Remzi Kitapevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir yapıyı ve yapıya ait unsurları teknik çizimle iki boyutlu olarak ifade eder.
ÖÇ02 T cetveli, gönye, pergel gibi çizim aletlerini, teknik resim kurallarına göre, mimari proje çiziminde kullanır.
ÖÇ03 Mimari projeyi üç boyutlu çizim ve sunum tekniği ile ifade eder.
ÖÇ04 Mimari proje sunumunda teknik çizim kurallarını uygular
ÖÇ05 Üç boyutlu biçimleri iki boyutta algılama, çözümleme, yorumlama yeteneklerini geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini bilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait bilgiye dair mimari tasarım ilkelerini bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir..
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezleyebilir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 TANIŞMA, DERS İÇERİĞİ VE DÖNEMLE İLGİLİ GENEL BİLGİ Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 1/50 KESİT ÇİZİMİ - AA KESİTİ Merdivenler ile ilgili literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
3 MERDİVENLER; GENEL BİLGİ Merdivenler ile ilgili literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
4 TEK KOLLU MERDİVEN PLAN KESİT ÇİZİMİ Merdivenler ile ilgili literatür taram Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
5 İKİ KOLLU KÖŞE SAHANLIKLI MERDİVEN PLAN KESİT ÇİZİMİ Merdivenler ile ilgili literatür taram Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
6 İKİ KOLLU ORTA SAHANLIKLI MERDİVEN PLAN KESİT ÇİZİMİ Merdivenler ile ilgili literatür taram Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
7 İKİ KOLLU ORTA SAHANLIKLI M. PLAN KESİT ÇİZİMİ Merdivenler ile ilgili literatür taram Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Önceki Konuların Tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 MİLİTER PERSPEKTİF Militer Perspektif konusunda literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
10 TEK KAÇIŞLI PERSPEKTİF 1 Tek kaçışlı Perspektif konusunda literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
11 TEK KAÇIŞLI PERSPEKTİF 2 Tek kaçışlı Perspektif konusunda literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
12 ÇİFT KAÇIŞLI PERSPEKTİF 1 Çift kaçışlı perspektif ile ilgili literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
13 ÇİFT KAÇIŞLI PERSPEKTİF 2 Çift kaçışlı perspektif ile ilgili literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
14 SERBEST EL PESPEKTİF ÇİZİMİ Serbest el çizim ve boyama alıştırmaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
15 YILSONU DEĞERLENDİRME Örnek mimari proje çizimlerinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.04.2024 09:46