Genel Bilgi
Kod | MIM138 |
Ad | Mimari Proje II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 6-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 7 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZLEM ŞENYİĞİT SARIKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ALTAY ÇOLAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Ahadollah AZAMI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Arş.Gör.Dr. GAMZE ATAY (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. ÖZLEM ŞENYİĞİT SARIKAYA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi NUR YILMAZ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Mimari tasarım sürecinde; gerekli bilgiyi toplama, birleştirme, değerlendirme, geliştirme Mekansal ve işlevsel organizasyonları okuyabilme-yapabilme Sınırlı ölçüde teknolojik problemlerin çözümü Tasarımda üç boyutlu düşünebilme yeteneğinin geliştirilmesi
Dersin İçeriği
Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinmeleri bağlamında, fiziksel analizler içeren, sınırlı bir programa sahip bir proje tasarımı.
Dersin Ön Koşulu
Var - Mimari Proje 1
Kaynaklar
Haftalık Program PPS Sunumlar
Notlar
Ernst NEUFERT, Neufert - Yapı Tasarımı, beta yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konu ile ilgili örneklerin eskizlerle analiz eder |
ÖÇ02 | İhtiyaç programı, fonksiyon şeması, eleman analizleri yapar |
ÖÇ03 | Küçük ölçekli leke etütleri ve maketler yapar |
ÖÇ04 | Yapıya ve çevresine estetik değer kazandırmak için uygulamalar yapar |
ÖÇ05 | Geliştirilen projenin uygun çizimler ve maket ile sunumunu yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait bilgiye dair mimari tasarım ilkelerini bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir.. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezleyebilir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konunun Verilmesi ve Konuyla ilgili Sunum Proje Konusuna ilişkin önerilerin geliştirilmesi-Arazi Önerilerinin Değerlendirilmesi-Yapılan Araştırmaların Yorumlanması 1 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Proje Konusuna ilişkin önerilerin geliştirilmesi -Arazi Önerilerinin Değerlendirilmesi-Yapılan Araştırmaların Yorumlanması. Proje Konusuna ilişkin önerilerin geliştirilmesi -Arazi Önerilerinin Değerlendirilmesi-Yapılan Araştırmaların Yorumlanması- Arazi Etüdü 2 | Araştırma dosyasının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
3 | Proje Konusuna ilişkin önerilerin geliştirilmesi – Konsept Fikir Geliştirme- Arazi Etüdü- Leke Çalışması Proje Konusuna ilişkin önerilerin geliştirilmesi – Konsept Fikir Geliştirme- Leke Çalışması 3 | Eskiz Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
4 | Proje Konusuna ilişkin önerilerin geliştirilmesi – Konsept Fikir Geliştirme- Leke Çalışması-Yerleşim kararlarının alınması 4 KONSEPT JÜRİSİ | Eskiz Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
5 | Projenin Geliştirilmesi – Vaziyet Planının Geliştirilmesi/3 Boyutlu çalışmalar Projenin Geliştirilmesi – Vaziyet Planının Geliştirilmesi/3 Boyutlu çalışmalar 5 | Eskiz, Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | Projenin Geliştirilmesi – Vaziyet Planı- Plan-Kesitler-Görünüş ve 3 Boyutlu çalışmalar Projenin Geliştirilmesi – Plan-Kesitler-Görünüş ve 3 Boyutlu çalışmalar 6 | Eskiz, Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | Projenin Geliştirilmesi – Plan-Kesitler-Görünüş ve 3 Boyutlu çalışmalar Projenin Geliştirilmesi – Plan-Kesitler-Görünüş ve 3 Boyutlu çalışmalar 7 | Eskiz, Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | 1. ARA JÜRİ | Mimari Proje - Jüri Sunum Paftası Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi |
9 | Projenin Geliştirilmesi –Plan-Kesitler-Görünüş ve 3 Boyutlu çalışmalar 8 | Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Projenin Geliştirilmesi –Plan-Kesitler-Görünüş ve 3 Boyutlu çalışmalar 9 | Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Projenin Geliştirilmesi –Plan-Kesitler-Görünüş ve 3 Boyutlu çalışmalar 10 | Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Projenin Geliştirilmesi –Plan-Kesitler-Görünüş ve 3 Boyutlu çalışmalar 11 | Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | Projenin Geliştirilmesi –Plan-Kesitler-Görünüş ve 3 Boyutlu çalışmalar 12 | Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | Projenin Geliştirilmesi –Plan-Kesitler-Görünüş ve 3 Boyutlu çalışmalar 13 | Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Projenin Geliştirilmesi –Plan-Kesitler-Görünüş ve 3 Boyutlu çalışmalar 14 | Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
16 | FİNAL JÜRİSİ | Mimari Proje - Jüri Sunum Paftası Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi |
17 | FİNAL JÜRİ DEĞERLENDİRMESİ | Mimari Proje - Jüri Sunum Paftası Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 28 | 3 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 28 | 2 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 28 | 2 | 56 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 1 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 199 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,96 | ||
AKTS | 8 AKTS |