Genel Bilgi
Kod | MIM236 |
Ad | Yapı Malzemesi II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İSMAİL HAKKI ÇAĞATAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. İSMAİL HAKKI ÇAĞATAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yapı malzemesi bileşenlerinin öğretilmesi, Yapı malzemelerinin kullanılması, Yapı malzemelerinin geliştirilmesi
Dersin İçeriği
Metaller, Polimerler ve Ahşap, Bağlayıcı Maddeler ve Çimento, Beton Karma Suyu, Beton Agregaları, Betonda Aranan Özelikler, Dış Etkilere Dayanıklılık, Beton Karışım Hesapları, Rötre, Sertleşmiş Beton Özellikleri, Katkı Maddeleri, Beton Üretim İşleri, İstatistik Kalite Denetimi, Özel Betonlar, Seramik ve Kagir
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
İsmail Hakkı Çağatay, Yapı Malzemeleri, Ders Notları. Bekir Postacıoğlu, Beton, Cilt 1. Bağlayıcı Maddeler, Teknik Kitaplar Yayınevi, 1986. Bekir Postacıoğlu, Beton, Cilt 2. Agregalar, Beton, Teknik Kitaplar Yayınevi, 1986. Turhan Y. Erdoğan, Betonu Oluşturan Malzemeler, Çimentolar, Türkiye Hazır Beton Birliği, 1995. A. M. Neville, Properties of Concrete, Pitman Publishing Ltd., London, 1977.
Notlar
yapı malzemesi katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Polimer, ahşap ve metal malzeme özelliklerini açıklar. |
ÖÇ02 | Betonda kalite denetiminin koşullarını sıralar. |
ÖÇ03 | Özel betonlar, seramik ve kagir malzemeler |
ÖÇ04 | Yapı malzemesi olarak bağlayıcı malzemeleri tanımlar. |
ÖÇ05 | Beton malzemenin bileşenlerini ve özelliklerini açıklar. |
ÖÇ06 | Beton karışım hesabı yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini bilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait bilgiye dair mimari tasarım ilkelerini bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir.. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezleyebilir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Malzeme giriş | Malzeme giriş, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Malzeme özellikleri, iç yapısı | Malzeme özellikleri, iç yapısı , literatür arş | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Malzeme fiziksel, kimyasal vs.özellikleri | Malzeme fiziksel, kimyasal vs.özellikleri, literatür arş | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Malzeme fiziksel, kimyasal vs.özellikleri, Çimento yapısı, türleri, özellikleri | Malzeme özellikleri,/ Çimento yapısı, türleri, özellikleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Harçlar (beton, sıva) | Harçlar (beton, sıva) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Agregalar | Agregalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Taze Betonda Aranan Özellikler | Taze Betonda Aranan Özellikler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Beton karışım hesapları1 | Beton karışım hesapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Beton karışım hesapları2 | Beton karışım hesapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Rötre, Sertleşmiş Beton Özellikleri | Rötre, Sertleşmiş Beton Özellikleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Katkı Maddeleri, Beton Üretim İşleri, İstatistik Kalite Denetimi | Katkı Maddeleri, Beton Üretim İşleri, İstatistik Kalite Denetimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Özel Betonlar, Seramik ve Kagir | Özel Betonlar, Seramik ve Kagir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Laboratuvar1 | Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Anlatım |
15 | Laboratuvar2 | Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |