Genel Bilgi
Kod | MIM238 |
Ad | Eskiz Teknikleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TOLGA UZUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TOLGA UZUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Eskiz teknikleriyle tasarım düşünme yeteneğini arttırmak.
Dersin İçeriği
El-göz-beyin koordinasyonu ile tasarımcı düşünme konusunda bilgi ve beceri kazandıracak pratikler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Laseau, P. Graphic thinking for Architects Crowe, N., Laseau P., Visual Notes for Architects and Designers,2011 Bahamon, A., Sketch Houses,Loft Publications, 2008. Farrelly L., Mimarlıkta Sunum Teknikleri,Literatür,2012. Piyasene, S, Philip B., Haydi Çiz, Beta Yayınları,2012. Hobbs, J.,Sketch Your World, Apple,2014. İnceoğlu, N., Eskizler Çizerek Düşünme Düşünerek Çizme,Nemli Yayıncılık, 2012.
Notlar
Ching,J.,K., Architectural Graphics, Fourth Edition,2002. Belardi, P., Why Architects Still Draw, MIT Press, 2014.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çeşitli kalemlerle el pratiği yapar. |
ÖÇ02 | Perspektif ve denge kurma becerisini oluşturur. |
ÖÇ03 | Bir fikri çizim ile ortaya çıkarır. |
ÖÇ04 | Düşünce, izlenim ve algıyı görselleştirir. |
ÖÇ05 | Kentsel açık alan çizimleri ile görsel hafızayı ve anlatım tekniğini geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait bilgiye dair mimari tasarım ilkelerini bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir.. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezleyebilir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Serbest ele giriş,eskiz teknikleri hakkında bilgilendirme | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | eskiz teknikleri1 | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | eskiz teknikleri2 | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | eskiz teknikleri 3 | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | eskiz teknikler i4 | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | El-göz-beyin kooridnasyonu egzersizleri | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Çizgiyi okuma ve tartışma | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Bireysel Çalışma/Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Renk ile çalışmak | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Eskizler ve diyagramlar | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Hayal gücü ve yaratıcılık | konu anlatım ı/ uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Renkli eskziler | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Dış mekanda eskizler | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Dış mekanda eskizler dar açı | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Dış mekanda eskizler geniş açı | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel Çalışma / Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |