Genel Bilgi
Kod | MIM437 |
Ad | Ekolojik Mimarlık |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TOLGA UZUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TOLGA UZUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çevreye duyarlı yapı tasarım bilgisine sahip olmak
Dersin İçeriği
Ekolojik tasarım kriterleri/ Uygulama ,tasarımı, kullanım süreçleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Pearson, D. (1989). The Natural House Book Creating a Healthy Harmonious and Ecologically Sound Home. London: Conran Octopus. Schmitz-Günther, T. (Ed.). (1998). Living Spaces: Sustainable Building and Design. Cologne: Könemann.Vale, B. ve Vale, R. (2000). The New Autonomous House: Design and Planning for Sustainability. London Thames and HudsonPearson, D. (1989). The Natural House Book: Creating a Healthy, Harmonious and Ecologically Sound Home. London: Conran Octopus. Schmitz-Günther, T. (Ed.). (1998). Living Spaces: Sustainable Building and Design. Cologne: Könemann.Vale, B. ve Vale, R. (2000).
Notlar
The New Autonomous House: Design and Planning for Sustainability. London: Thames and Hudson
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekolojik terimlerin yabancı dil bilgisine sahip olur. |
ÖÇ02 | Ekolojik mimarlık alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım yapar. |
ÖÇ03 | Doğal kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar |
ÖÇ04 | Sürdürülebilir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar yönetir . |
ÖÇ05 | Ekolojik Mimarlık ile ilgili bilinç oluşturur ve sürdürülebilir yaşamı sağlayacak becerilere sahip olur. |
ÖÇ06 | Ekolojik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar. |
ÖÇ07 | Ekolojik Mimarlık alanında tasarım çalışmaları yapar, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
ÖÇ08 | Karşılaştığı cevresel problemlere karşı mimari tasarım sürecinde çözüm arar ve yönetir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait bilgiye dair mimari tasarım ilkelerini bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir.. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezleyebilir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekolojinin tanımı / Mimarlıkta ekolojinin tanımı | Hazır bulunuş | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yeni tasarımlarda ekolojik tasarım ilkelerinin irdelenmesi | Ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Eski binaların çağdaş kullanım kriterleri doğrultusunda yeniden kullanımları | Ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Akıllı binaların tasarımlarında ekolojik ilkelerin irdelenmesi | Ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yurtiçi ve yurtdışı örneklerinin irdelenmesi | Ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Doğal kaynakların tüketimi, çevre ve insan sağlığı,enerji üretimi ve mimarlık | Ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ekolojik bina tasarımı, kullanımı prensip ve stratejileri | Ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Bireysel Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ekolojik bina tasarımının gelişimi | Ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mevcut çevre ve yeni tasarımlar için çözüm araştırmaları | Ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Akıllı binalarda ekolojik ilkelerin incelenmesi | Ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ekolojik tasarımlarla bütünleşen mimari elemalar | Ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ekolojik tasarımda çağdaş konstrüksiyon elemanlarının kullanım ilkeleri olanaklarının araştırılması | Ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yurtiçi örneklerinin irdelenmesi | Bireysel Ödev Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Yurtdışı örneklerinin irdelenmesi | Bireysel Ödev Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sunumu için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sunumu için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |