MIM459 Etik ve Estetik

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MIM459
Ad Etik ve Estetik
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ONUR ERMAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. MELTEM GÖKMEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Mimarlık meslek pratiği içinde telif hakkı, iş-işveren-süreç ilişkisi toplumsal ilişkiler ve etik algısının oluşturulması ve farkındalık kazandırılması, mimarinin toplumsal yönü ve estetik kavramı

Dersin İçeriği

Etik, ahlaki değerler, mimaride estetik, insani ve toplumsal değerler ve etik.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Kolektif Yazarlar, 2004, Etik-Estetik, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları. Şentürer, A., 2004. Mimarlıkta, -estetikte, tasarımda, eğitimde- Eleştirel Yaklaşım. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları. Tunalı, İ. 1989, Estetik, Remzi Kitabevi.

Notlar

Mimarlıkta etik ve estetik konulu araştırmalar ve yayınlar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Meslek pratiği içinde iş-işveren ve tasarım ve uygulama sürecinde oluşan ilişkiler hakkında farkındalık kazanır.
ÖÇ02 Etik kavramı ile mimarlığın bağını kurar.
ÖÇ03 Mimarlığın etik ve estetikle olan ilişkisini yorumlar.
ÖÇ04 Mimarlıkta etik değerlerin neler olduğunu bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini bilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait bilgiye dair mimari tasarım ilkelerini bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir..
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezleyebilir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Etik Kavramı İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Etik Kavramının tarihsel gelişimi İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Etiğin Önemi İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Estetik Kavramı İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Estetik kavramının tarihsel gelişimi İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Estetik kavramının önemi İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Etik ve Estetik kavramlarının ilişkisi İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav İlgili okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mesleki pratikte etik ve estetik İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İlgili mevzuat 1 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İlgili mevzuat 2 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İlgili mevzuat 3 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Etik ihlali örnekleri ve yaptırımlar 1 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Etik ihlali örnekleri ve yaptırımlar 2 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Etik ihlali örnekleri ve yaptırımlar 3 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 29.04.2023 11:57