Genel Bilgi
Kod | MIM386 |
Ad | Yapım Üretim Teknikleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA YEĞİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA YEĞİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Gelişmiş geleneksel ve endüstrileşmiş yapım sistemleri tanıtılmaktadır ve bu sistemlere uygun mimari tasarım yapabilme yeteneği geliştirilmektedir.
Dersin İçeriği
Bu derste, yapı üretim kavramı, yapı üretiminin gelişimi, endüstrileşmiş üretim, modüler koordinasyon, şantiye organizasyonu, tünel kalıp sistemler, panel sistemler, iskelet sistemler ve hücre sistemler hakkında teorik ve uygulamalı bilgi verilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
KONCZ, T., Manual of Precast Concrete Construktion, Volume 1., 2., 3. Bauverlag GMBH, 1970
Notlar
KONCZ, T., Manual of Precast Concrete Construktion, Volume 1., 2., 3. Bauverlag GMBH, 1970
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Endüstrileşmiş yapı üretim sistemini tanımlar. |
ÖÇ02 | Gelişmiş geleneksel ve endüstrileşmiş yapım sistemlerini tanımlar. |
ÖÇ03 | Gelişmiş geleneksel ve endüstrileşmiş yapım sistemlerine uygun bina tasarımı yapar. |
ÖÇ04 | Prefabrik yapı tasarımı yapar teknolojisini tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini bilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait bilgiye dair mimari tasarım ilkelerini bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir.. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezleyebilir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yapı üretiminin gelişimi | Konu ile ilgili kitapları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yapı üretimi kavramı, Yapı üretim sistemi | Konu ile ilgili kitapları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yapı üretiminin gelişimini etkileyen faktörler | Konu ile ilgili kitapları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Endüstrileşmiş üretimin özellikleri- genel bakış | Konu ile ilgili kitapları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Endüstrileşmiş üretimin özelliklerinin incelenmesi | Konu ile ilgili kitapları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Yapı üretiminde boyutsal ve modüler koordinasyon. | Konu ile ilgili kitapları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Şantiye Organizasyonu | Konu ile ilgili kitapları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve konu ile ilgili kitapları inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Geliştirilmiş geleneksel yapım teknikleri, Kalıcı kalıplar, Takılır-sökülür kalıplar, Kayar kalıplar, Şişirme kalıplar | Konu ile ilgili kitapları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Tünel kalıplar | Konu ile ilgili kitapları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Hazır elemanlarla yapım teknikleri | Konu ile ilgili kitapları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Panel sistemler, küçük panel sistemler, büyük panel sistemler | Konu ile ilgili kitapları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | İskelet sistemler | Konu ile ilgili kitapları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Hücre sistemler | Konu ile ilgili kitapları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Final sınavı | Ders notları ve konu ile ilgili kitapları inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |