MIM444 Sosyal Sorumluluk Projesi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MIM444
Ad Sosyal Sorumluluk Projesi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste tanımlanan etkinliklerle üniversite öğrencilerinde toplumsal duyarlılık ve farkındalık oluşturmak; bireysel ve toplumsal sorumluluk geliştirme, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim becerilerini oluşturma amaçlanır.

Dersin İçeriği

Topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk projelerine ilişkin temel kavramları, topluma hizmet uygulamalarının ve sosyal sorumluluk projelerinin önemini ve panel, konferans, bilgilendirme seminerleri düzenlenmesini içerir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Elvettin Akman , Kenan Ören , H. Bahadır Eser, 2012, Sosyal Sorumluluk, Pelikan Yayınları.

Notlar

ilgili STK ve kurumların web sayfaları, raporları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sosyal Sorumluluk kavramını bilir ve açıklar.
ÖÇ02 Toplumsal duyarlılık ve farkındalıkla toplum yararına etkinlere katılır, faaliyetler gerçekleştirir.
ÖÇ03 Topluma, çevreye ve doğaya karşı sosyal sorumluluklarının neler olduğunu bilir.
ÖÇ04 Mimarlığın toplumsal sorumlulukla ilişkisini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini bilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait bilgiye dair mimari tasarım ilkelerini bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir..
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezleyebilir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Dersin Amaçları İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sosyal sorumluluk projelerinin önemi ve örnekler İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Mimarların sosyal sorumluluk projelerindeki yeri İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bir Proje Nasıl Hazırlanır İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sosyal sorumluluk proje konusu, amaçlarının belirlenmesi İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Sosyal sorumluluk proje basamaklarının ve maliyetinin belirlenmesi İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Proje Yazışmaları İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav İlgili okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Projenin hazırlanması-1 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
10 Proje hazırlanması-2 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
11 Panel, Konferans, bilgilendirme seminerleri düzenleme İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
12 Proje uygulamaları İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
13 Öğrenci Proje Sunumları; Eleştiri ve Tartışma 1 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
14 Öğrenci Proje Sunumları; Eleştiri ve Tartışma 2 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
15 Değerlendirme İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2023 02:25