Genel Bilgi
Kod | MIM434 |
Ad | Mimari Proje VIII (Bitirme Projesi) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 11 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ONUR ERMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ONUR ERMAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ÖZLEM ŞENYİĞİT SARIKAYA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi KASIM ÇELİK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA YEĞİN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör. TOLGA UZUN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. HAVVA ALKAN BALA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. FAZİLET DUYGU SABAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Mimari tasarım ve kent bütünü içerisinde yakın ve uzak çevrenin proje konusuyla birlikte değerlendirilmesi, bununla ve kapsadığı işlevle ilişkili üçüncü boyuttaki değerlerin geliştirilmesi, doğru işlevsel ve strüktürel çözümlere yer verilmesi ve tüm öğretim boyunca edinilen bilgilere ve deneyimlere dayanarak senteze ulaşma, çözüm alternatiflerinin geliştirilmesi, çözümün önerilmesi ve bunların doğru bir şekilde sunulması konularında öğrencinin mesleki yeterliliğinin jürice sınandığı diploma çalışması.
Dersin İçeriği
Problem tanımlama, alan analizi, örnek çözümleri inceleme, özgün tasarım çözümleri üretme, mimari tasarım projeleri hazırlama
Dersin Ön Koşulu
Mimari Proje 7 dersi
Kaynaklar
Anderson, J. 2014. Mimari Tasarım, Literatür Yayın Farrelly, L. 2012. Mimarlıkta; Sunum Teknikleri, Literatür.
Notlar
Verilen proje konusuyla ilgili yayınlar, standartlar, örnek uygulamalar, ilgili yönetmelikler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mimari mekanı tasarlamak için ihtiyaç duyulan bilgiyi seçer. |
ÖÇ02 | Proje konusu ile ilgili detaylı araştırma yapar, rapor hazırlar. |
ÖÇ03 | Arazi, iklim ve çevre koşullarını analiz eder. |
ÖÇ04 | Bir mimari yapıyı, program ve diğer verileri göz önünde bulundurularak, estetik, konstrüksiyon, fonksiyon ve ulaşım açısından kullanıma uygun biçimde tasarlar. |
ÖÇ05 | Yapılan tasarımı farklı sunum teknikleri ve mimari anlatım tekniklerine uygun olarak ifade eder. |
ÖÇ06 | Proje çalışmasını bireysel olarak yürütür, gerekli verileri toplar, analiz eder ve sentezler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait bilgiye dair mimari tasarım ilkelerini bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir.. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezleyebilir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Açıklama, konu, program ve dersin işleyişi hakkında bilgilendirme | Proje konusu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Alan Gezisi | Teknik gezi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Konuya ilişkin analiz çalışmalarının yapılması, seminer sunumları 1 | Analizlerin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Konuya ilişkin analiz çalışmalarının yapılması, seminer sunumları 2 | Analizlerin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 1. Ara Jüri | Alan analizi | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
6 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 1 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
7 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 2 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Proje tasarımı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 3 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 4 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 2. Ara Jüri | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 5 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 6 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 7 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 8 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje tasarımı | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje tasarımı | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 284 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 11,36 | ||
AKTS | 11 AKTS |