Genel Bilgi
| Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
| BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | BDNZ207 |
| Ad | Takım Sporları II (Basketbol) |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCAN YELDAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Basketbol oyunun temel teknik Hareketlerin ve becerilerinin Öğrencilere kazandırıması
Dersin İçeriği
Temel teknik: Pas mesafesine göre oyuncuların duruşu,pozisyonlara göre savunma
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
| ÖÇ02 | Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
| ÖÇ03 | Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
| ÖÇ04 | Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
| ÖÇ05 | Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
| ÖÇ06 | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
| ÖÇ07 | Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
| ÖÇ08 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
| ÖÇ09 | Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
| ÖÇ10 | Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler |
| ÖÇ11 | Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
| ÖÇ12 | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
| ÖÇ13 | Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
| ÖÇ14 | Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
| ÖÇ15 | Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 4 |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 2 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 2 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 3 |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 4 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel teknik:Savunmada satnce kayma adımı öne, geriye, yana | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 2 | Temel teknik:Oyuncuyu savunma topu almış sürmemiş oyuncu, cut eden oyuncu | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 3 | Oyuncuyu savunma topu süren oyuncu,topu sürmüş tutmuş | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 4 | Temel teknik:Top tarafı Topsuz taraf,açık kapalı duruş topa göre | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 5 | Temel teknik: Pas mesafesine göre oyuncuların duruşu,pozisyonlara göre savunma | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 6 | Temel teknik: Gurd,forvet,uzun oyuncuya savunma nasıl yapılır | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 7 | Temel teknik:1X1,2X2,3X3,4X4 savunmada temel duruş ve savunma ilkeleri | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 9 | 1X1,2X2,3X3,4X4 savunmada temel duruş ve savunma ilkeleri | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 10 | Ön taktik: perdeleme ve devrilme hareketi | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Perdeleme ve devrilme hareketive ,devrilme çeşitleri | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Hızlı hucüm,ilk pas ve çıkış çeşitleri | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Hızlı hucüm ,sahaya yayılış koşu koridorları,topun geldigi yer | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Genel tekrar | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Genel tekrar ve Değerlendirme | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||