Genel Bilgi
Kod | TS217 |
Ad | Sağlık Kodlama Sistemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ERSİN NAZLICAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ERSİN NAZLICAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sağlık kodlama sisteminin neler olduğu, hangi amaçlar için kullanıldığı ve ICD10 sistemini detaylı olarak öğrenir
Dersin İçeriği
Sağlık kodlama sistemleri, Ülkemizde kullanılan sağlık kodlama sistemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Föyü ve Sunum Dosyaları
Notlar
Online bilimsel kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sağlık kodlama sisteminin ortaya çıkış nedenini öğrenmek |
ÖÇ02 | Dünyada kullanılan sağlık kodlama sisteminin tarihçesini bilmek |
ÖÇ03 | Ülkemizde kullanılan sağlık kodlama sistemini bilmek |
ÖÇ04 | ICD10 kodlarını öğrenmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi dokümanların çağdaş kullanımı hakkındaki temel bilgileri açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi dokümanların toplanması ve analizi ile ilgili bilgileri tanımlar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsanların anatomik, fizyolojik yapısını, tıbbi terminolojiyi, hastalık ve ameliyatların standart terminolojisini açıklar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta dosyaları üzerinde ameliyatların ve hastalıkların uluslararası sınıflandırma ve kodlamasını listeler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivleme ve indeksleme işlemlerinin esaslarını açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurum içi ve kurum dışı haberleşmeyle ilgili yazışma tekniklerini kullanabilme becerisi gösterir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta raporlarının hazırlanmasındaki temel kuralları açıklar." | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastanın sağlık kayıtlarını tutar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel tıbbi sekreterlik bilgi ve becerisine sahip olup, büro yönetimi işlemlerini yürütür | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hasta dosyalarının otomasyonu ve tıbbi dokümanların değerlendirilmesinde bilgi işlem teknolojisini kullanarak bilgisayarla yazışmaları yapar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivler ve indeksler. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiki verileri kurallara uygun olarak kaydeder. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık bakım sistemindeki bireylerin en kaliteli hizmeti alabilmeleri için raporlandırma, sosyal güvence ile ilgili işlemleri bağımsız olarak yürütür | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki sorumlulukları çerçevesinde organizasyonu yapar, karar verir ve sorunları çözer | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde analiz eder | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hastayla ilgili verileri mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Meslektaşları, hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar ortamında tutulan kayıtların güvenli şekilde saklanmasını sağlar, gerekiyorsa bu kayıtları yedekler. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki teknolojik gelişmeleri takip eder ve kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlık kodlama sistemi nedir | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sağlık kodlama sisteminin ortaya çıkış nedeni | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sağlık kodlama sisteminin amaç ve hedefleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Sağlık kodlama sisteminin kullanım alanları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Dünyada kullanılan sağlık kodlama sistemleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sağlık kodlama sistemlerinin tarihçesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Ülkemizde kullanılan sağlık kodlama sistemleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | ICD10 nedir | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | ICD10'nun kullanım alanları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | En sık kullanılan kodlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | ICD10 kodlarında kullanılan işaretler I | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | ICD10 kodlarında kullanılan işaretler II | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | ICD10 kodlarında kullanılan işaretler III | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | ICD10 kodlarında kullanılan işaretler IV | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 45 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,80 | ||
AKTS | 2 AKTS |