Genel Bilgi
Kod | ISB251 |
Ad | Mathematica İle İstatistiksel Uygulamaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜZİN YÜKSEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜZİN YÜKSEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Matematica yazılım programını tanıtmak ve İstatistik öğrencilerine İstatistik, Analiz ve Diferansiyel denklemler gibi bazı temel derslerin Matematica kullanarak nasıl uygulama yapılacağını göstermektir.
Dersin İçeriği
Giriş, listeleme , grafikler, kalkulus, istatistik
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Enis Sınıksaran, Aylin Aktükün, Matematik ve İstatistik Uygulamalarıyla Mathematica, Türkmen Kitabevi,2009.
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir dersten veya bir seminerden, bir teoremin içeriğini, sembolik veya sayısal hesaplamalar ya da grafiksel gösterim için yararlı olacak şekilde kavrar. |
ÖÇ02 | Mathematica'da etkileşimli grafiksel görseller kullanır. |
ÖÇ03 | Teorik bilgileri kullanarak Mathematica'da hesaplamalar yapar. |
ÖÇ04 | Bilimsel makale veya master, doktor tezi vb. yazmak için Mathematica 'yı kullanır. |
ÖÇ05 | Mathematica belgelerinden ve internetteki diğer kaynaklardan bilgiyi kullanır. |
ÖÇ06 | İstatistik ve Matematikte sıklıkla kullanılan bazı yazılım programları ile ilgili bilgileri kavrar . |
ÖÇ07 | Yazılım programlarını kullanarak karmaşık hesaplamaları basite indirgeme, sonuç alma ve bunları kullanma becerisi kazanır. |
ÖÇ08 | Programlamaya giriş yapmak için bilgisayar uygulamalarını kullanarak hesapların temel sorunlarını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mathematica yazılım programına bir giriş | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Matematikada temel sayısal hesaplamalar ve bazı matematiksel fonksiyonlar | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Değişkenlerin tanımlanması ve Parantezlerin Kullanımı | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Sembolik ve sayısal hesaplamalar | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Fonksiyon ve sabitlerin tanımlanması | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Mathematica ile lineer denklem sistemleri ve denklemlerin çözümü | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Mathematicada Listeler | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Derste anlatılan konulara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mathematicada Listeler II | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Mathematicada temel çizimler ve çizim seçeneklerinin tanımlanması | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Diferansiyel, İntegral ve Limitler | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Vectörler, Matrisler ve Mathematicada temel matris işlemleri | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Betimsel istatistik | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Güven aralıkları ve hipotez testleri | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Döngüler | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste anlatılan konulara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste anlatılan konulara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |