Genel Bilgi
Kod | BAC107 |
Ad | Etkin İletişim Kurma Teknikleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. GÜNSELİ YELDA GÜNDÜZALP İLBEYLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. GÜNSELİ YELDA GÜNDÜZALP İLBEYLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Etkin İletişim Kurma Teknikleri dersi, iletişimin toplumsal yaşamdaki önemi, işleyişi ile ilgili temel bilgileri, kavramları ve kuramsal tartışmaları vermeyi amaçlayan bir derstir. Bu dersle iletişim eğitimi gören ve iletişim alanında meslek sahibi olmayı planlayan gençlerin, iletişimin işleyişi hakkında bilgilenecekleri ve entelektüel yaratıcılıklarını geliştirebilecekleri bir akademik ortama adım atmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Etkin İletişim Kurma Teknikleri dersi, İletişim süreci, İletişim biçimleri, Kitle iletişim kuramları, Seçici dikkat, seçici algılama, tutumlar, Kitle iletişim araçları, Tarihsel gelişim: yazıdan internete, Ses ve görüntünün çekiciliği: Sinema-Radyo-Televizyon, Popüler kültür ve Kültürel Çalışmalar, İletişim Bilimleri Araştırma yöntemleri, Haberler, Reklamlar ve Büyük Medya Endüstrisi, Ulusal ve global iletişim sistemleri, Medya ve Etik: iletişim etiği ve meslek etiği gibi konuları içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Genel ve Teknik İletişim Doç. Dr. Hasan Tutar, M. Kemal Yılmaz, Ömer Eroğlu SEÇKİN YAYINCILIK,İletişimin ABC'si, Ünsal OSKAY, İnkılap Kitabevi ; İletişim Çatışmaları ve Empati Üstün Dökmen Remzi Kitabevi
Notlar
Kitle İletişim Kuramları ,Burak Özçetin
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toplumsal İletişimin araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak konuları açıklar. |
ÖÇ02 | Alandaki temel kavramlardan açıklar. |
ÖÇ03 | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır. |
ÖÇ04 | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklar. |
ÖÇ05 | Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırt eder. |
ÖÇ06 | Öğrenci iletişimin toplumdaki önemi ve işleyiş süreci ile ilgili temel kavramları bilerek karşılaştırmalı olarak yorumlar. |
ÖÇ07 | İletişimde algının rolünü tanımlar. |
ÖÇ08 | İknaya direnme kavramını tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, toplumsal iletişime giriş | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | İletişim süreci, kodlar, mesajlar ve anlamlar | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | İletişim biçimleri (sözel-sözel olmayan-tek kişilik-kişiler arası-kitlesel) | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Kitle iletişim kuramları (Medya bize ne yapıyor Biz medyayla ne yapıyoruz) | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Seçici dikkat, seçici algılama, tutumlar (sosyal psikoloji) | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Kitle iletişim araçları ve toplum (neler kitle iletişim araçlarıdır) | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İkna edici iletişim kavramı | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ses ve görüntünün çekiciliği: Sinema-Radyo-Televizyon | İlgili konunun okunması Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Popüler kültür ve Kültürel Çalışmalar | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | İletişim Bilimleri Araştırma yöntemleri | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Haberler, Reklamlar ve Büyük Medya Endüstrisi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Ulusal ve global iletişim sistemleri | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Medya ve Etik: iletişim etiği ve meslek etiği | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
AKTS | 4 AKTS |