Genel Bilgi
Kod | BAC119 |
Ad | Ahşap Süsleme Teknikleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen ABDURRAHMAN KÜTÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Mobilya yüzeylerinin süslenmesiyle ilgili konular hakkında gerekli bilgi ve beceriyi kazanmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
El ile oyma metodtları, oyma makineleri, tornalama makineleri çeşitleri, kakma ve marketri uygulamaları tekniklerini kavratmak.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Ahşap Süsleme Teknikleri Teknik - Projeler Mehmet Asarcıklı, Hakan Keskin, Gazi Kitabevi
Notlar
resim, video, örnek çalışmalar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yüzey Oymacılığı Yapabilme öz güveni çözümler. |
ÖÇ02 | Dekupe Oyma Yapma kabiliyeti gelişir. |
ÖÇ03 | Ahşaba Kakma Yapma becerisini açıklar. |
ÖÇ04 | Tornalamaya Hazırlık nasıl yapılacağını çözümler. |
ÖÇ05 | Makine ile yüzey oymacılığının nasıl yapıldığını açıklar. |
ÖÇ06 | Ahşap cinsinin oymacılıkdaki önemi tartışır. |
ÖÇ07 | Boya ve cilalama işlemlerini çözümler. |
ÖÇ08 | Ortaya çıkan eseri tanıtma becerisini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | El İle Yüzey Oyması | İlgili bölümlerin okunması | |
2 | Oyma kalemleri, Bilenmesi ve Uygulama Yerleri | İlgili bölümlerin okunması | |
3 | Alçak ve derin yüzey oyma yapmak | İlgili bölümlerin okunması | |
4 | Makine İle Yüzey Oyması | İlgili bölümlerin okunması | |
5 | Oyma makinelerinin çeşitleri ve çalışma prensipleri | İlgili bölümlerin okunması | |
6 | Dekupe oyma parçasını aplik veya aplike uygulaması | İlgili bölümlerin okunması | |
7 | Dekupe işleminde kesme | İlgili bölümlerin okunması | |
8 | Ara Sınav | Konuların tekrarlanması | |
9 | Kakma parçasını hazırlamak | İlgili bölümlerin okunması | |
10 | Kakmada yüzeye motif | İlgili bölümlerin okunması | |
11 | Kakmada zemini oluşturmak | İlgili bölümlerin okunması | |
12 | Kakmada zemini oluşturma uygulamaları | İlgili bölümlerin okunması | |
13 | Marketri de yüzeye desen oluşturmak | İlgili bölümlerin okunması | |
14 | Marketri de yüzeye desen oluşturma uygulamaları | İlgili bölümlerin okunması | |
15 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların sergilenmesi | İlgili bölümlerin okunması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarlanması | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarlanması |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |