Genel Bilgi
Kod | BAC108 |
Ad | Bilgi İşlem Teknikleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | İlker İbrahim AVŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Mahir ATMIŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere bilgisayar hakkındaki temel konuların öğretilmesidir.
Dersin İçeriği
Bilgisayarın temel bileşenleri, işletim sistemleri, MS Ofis uygulamaların, internet kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
https://www.libreoffice.org/discover/libreoffice/
Notlar
https://support.microsoft.com/
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayarın temel bileşenlerini açıklar. Bilgisayar bileşenlerini tanır. Girdi İşlem çıktı mantığını öğrenir. Yazılım ve donanım kavramı konusunda fikir sahibi olur. |
ÖÇ02 | İşletim sistemlerini kullanır, İşletim sistemi türlerini öğrenir. Tek kullanıcılı işletim sistemi, Çok kullanıcılı işletim sistemi, karakter tabanlı işletim sistemi, grafik tabanlı işletim sistemi kavramlarını anlar. |
ÖÇ03 | MS Ofis programlarını kullanır. Özgür yazılım ofis programlarını bilir. Kelime işlemci, hesap tablosu ve sunu işlemlerini yapabilir. Dosya türlerini tanır. PDF gibi dosya türlerinin önemini anlar. |
ÖÇ04 | İnterneti kullanır. İNternetin temel mimarisi olan istemci sunucu mimarisini anlar. İstemci sunumcu mimarisinin yanına hhtğ, https, internet tarayıcı, smtp, pop3, intranet, edu, com, gov gibi kavramları anlar. |
ÖÇ05 | Bilgisayarın iş hayatında kullanımını kavrar. Kelime işlemci, hesap tablosu ve sunu konusunda uygulamalar geliştirir. Bu uygulamaların iş hayatında kullanımına yönelik çoklu örnekler tasarlar. |
ÖÇ06 | Bilgisayarda uygulamalı grafik uygulamaları yapar. Kelime işlemci, hesap tablosu ve sunu yazılımları üzerinde grafik uygulamaları geliştirir. Farklı örneklerle farklı grafik uygulamaları tasarlayabilir. Farklı grafik türlerini kullanabilir. |
ÖÇ07 | Bilgisayar kullanım etiği konusunu açıklar. Siber zorbalık, bilgisayar korsanı gibi kavramları açıklayabilir. Bilgisayar korsanı türlerini bilir. Virüs ve bilgisayar güvenlik duvarı hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ08 | Kişisel verileri koruma kanununu açıklar. Kişisel verileri koruma kanununu bilir. kişisel verileri korumanın iş hayatında önemini anlar. Kişisel verilerin kapsamını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayarın tarihçesi, bilgisayar sistem birimleri, çevre birimleri, çıkış birimleri. | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Bilgisayar donanımı; dış donanım, iç donanım. | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | İşletim sistemleri, DOStan Windowsa kadar işletim sistemlerinin genel tanıtımı, Windows İşletim Sistemlerinin çalışma sistemi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Temel Windows ayarları, dosya ve klasör oluşturma, adlandırma, silme, taşıma, kopyalama, gizleme, bulma. | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | MS Office paket programının tanıtılması, MS Word kelime işlemci programının tanıtılması, Çalışma penceresi öğelerinin tanıtılması. | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | MS Word kelime işlemci programının tanıtılması | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Düz ve sütunlu yazı yazılması, örnek dilekçe çalışması, yazılanı düzenleme, çalışmaları kaydetme, resim ekleme, çıktı alma, e-mail olarak gönderme. | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | MS Word kelime işlemci programının tanıtılması, Düz ve sütunlu yazı yazılması, örnek dilekçe çalışması, yazılanı düzenleme, çalışmaları kaydetme, resim ekleme, çıktı alma, e-mail olarak gönderme. | İlgili konunun okunması Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | MS Word programında tablo oluşturma, madde işaretleri ve numaralandırma, sekme ekleme, örnek word çalışmaları (CV, form vb. hazırlama) | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | MS Excel programının temel düzeyde kullanımının gösterilmesi. Hücre özelliklerinin, satır ve sütun ayarlarının yapılması. Örnek tablo hazırlanma | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Otomatik numaralandırma, alfabetik sıralama özelliklerinin uygulaması Filtreleme, Süzme özelliklerinin uygulaması | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Powerpoint programının kullanımı, temel ayarları, basit sunu hazırlama, sunu şablonlarını tanıma | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Otomatik geçişli, süreli sunular hazırlama | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | İnternet kullanımı, web sayfalarında gezinme, internette arama yapma | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
AKTS | 4 AKTS |