Genel Bilgi
Kod | BAC152 |
Ad | İş Dünyasında Kariyer Seçenekleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AYŞE İPEK KOCA BALLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MURAT İSMET HASEKİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencilerin iş dünyasını, farklı sektörleri ve bu sektörlerin gereksinimlerini tanımasını sağlayarak; iş dünyasına hazırlık sürecinde kariyer planlamasının önemi hakkında öğrencilerde farkındalık oluşturmayı hedefler. Ders, öğrencilerin, kişisel yetkinliklerini keşfetmesini ve iş dünyasının beklentilerini doğru anlamasını sağlayarak; bilgi ve becerilerini, ilgili sektörlerin gereklilikleri ile paralellik arz edecek şekilde geliştirmelerine yardımcı olur.
Dersin İçeriği
Kariyer, girişimcilik, değişim yönetimi, takım çalışması ve ekip uyumu, yaratıcılık ve yenilikçilik becerileri, öğrenen birey, özgüven ve özsaygı, modelleme becerileri, sunum teknikleri açıklanacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
1. Dersin kitabı: Kolektif yayın, “Kariyer Planlama ve Yönetimi - Meslek Adayları İçin Yol Rehberi”, Nobel Akademik Yayıncılık, 1. Basım, 2021. 2. Dersin öğretim üyesi tarafından seçilen dergi, makale ve çevrimiçi kaynaklar. 3. Beceri/yetkinlik değerleme envanterleri. 4. Kariyer etkinlikleri (Kariyer Fuarı, Mentörlük, Sektör Temsiclileri, Vaka Çalışmaları, Mülakat Simülasyonları vb.) 5. Örnek video, belgesel ve filmler. 6. Mülakat simülasyonu, örnek olay/atölye çalışması vb. interaktif etkinlikler. 7. Ders içeriği ve öğretim elemanı değerleme formları.
Notlar
Seçtiğin Yaşam Senindir, Düşüncenizi 10 Basit Adımda Gerçekleştirin, Barbara Sher Davut ve Golyat-Malcolm Gladwell
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tek başına bir proje geliştirir. |
ÖÇ02 | Etkili karar alma yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Yaratıcılığın ve yenilikçiliğin önemini açıklar. |
ÖÇ04 | Girişimciliğin ne olduğunu ve hedeflerine ulaşabilmek için ne gibi sorumluluklar alması gerektiğini analiz eder |
ÖÇ05 | Model alma ve model olma süreçlerini tanımlar |
ÖÇ06 | Kendi kariyer planını yapar |
ÖÇ07 | Kariyer planlamasının önemini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş: Dersin amaç ve kapsamının açıklanması, kariyer merkezi hizmetlerinin ve bunlardan nasıl faydalanılacağının öğrencilere tanıtılması. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kariyer Nedir: Beceri, yetenek, yetkinlik, kariyer ve kariyer yönetimi kavramlarının açıklanması ve öğrencilerin farkındalıklarının artırılması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Ulusal ve Uluslararası Değişim Programları: Lisans eğitimlerini destekleyecek değişim ve eğitim bursu programları hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Temel İletişim Becerileri: İletişim Ağının (networking) ve sosyal medya kullanımının öneminin ve genel kurallarının açıklanması. Kendini tanıtma, resmi yazışma kuralları, hitap gibi temel konularda öğrencilerin bilinçlendirilmesi. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Sektör Günleri: Özel sektörden; hizmet sektörü ile ilgili günümüz koşullarında yeni mezunlardan beklentileri ve bu sektördeki kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek yönetici katılımı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
6 | 6. Sektör Günleri- Kamu Sektörü: Kamu sektörünün günümüz koşullarında yeni mezunlardan beklentileri ve kamu sektöründeki kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek yönetici katılımı. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Sektör Günleri: Özel sektörden; finans sektöründe günümüz koşullarında yeni mezunlardan beklentileri ve bu sektörlerdeki kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek yönetici katılımı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Özgeçmiş ve Kapak Yazısı Hazırlama: Özgeçmiş ve kapak yazısı hazırlama eğitimleri. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Diksiyon ve Beden Dili: Diksiyonun ve beden dilinin önemi hakkında öğrencilerde farkındalık uyandırmaya yönelik eğitim verilmesi ve uygulamaların yapılması. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Sektör Günleri – Vakıf Üniversitesi: Vakıf üniversitelerinin günümüz koşullarında yeni mezunlardan beklentileri ve vakıf üniversitelerinde kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek yönetici/öğretim üyesi katılımı. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Etkili Mülakat Teknikleri: Mülakat örnekleri ve provaları ile öğrencilerin, kendilerini doğru ifade edebilme becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamaların yapılması ve öğrencilerin etkili iletişim kurma deneyimi edinmesinin sağlanması. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Sektör Günleri- Kamu Sektörü: Kamu bankacılığında günümüz koşullarında yeni mezunlardan beklentileri ve kamu sektöründeki kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek yönetici katılımı. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Sektör Günleri: Özel sektörden; muhasebe alanında günümüz koşullarında yeni mezunlardan beklentileri ve bu sektörlerdeki kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek yönetici katılımı. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Ders Değerlemesi ve Proje Detayları: Ders değerleme formlarının doldurtularak öğrencilerden geri bildirim alınması ve ders bitirme projeleri bilgilendirmeleri yapılması. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |