Genel Bilgi
Kod | BAC116 |
Ad | Organik Tarım |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FAHRİYE BİHTER ZAİMOĞLU ONAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Organik tarımı tanıtmak. Organik tarımın Dünyada ve Türkiyedeki geçmişi hakkında bilgi vermek. Organik tarım yapabilmek için gereken koşullar konusuda bilgi verip, organik tarımın prensiplerini anlatmak. Organik ürünler konusunda bilgi vermek. Organik tarımın insan ve çevre üstündeki etkileri hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriği
Organik tarımı kavramını öğrenir. Organik tarımın tarihçesini ve gelişim sürecini açıklar. Organik tarımın dünyada ve Türkiyede gelişim süreci hakkında örnek verir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Organik Tarım. yayçep. Gıda tarım Hayvancılık bakanlığı
Notlar
Organik Tarım. yayçep. Gıda tarım Hayvancılık bakanlığı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı tarla bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme ve ıslah yöntemleri hakkında tartışır |
ÖÇ02 | Farklı bahçe bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme ve ıslah yöntemleri hakkında tartışır |
ÖÇ03 | Farklı süs bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme ve ıslah yöntemleri hakkında tartışır |
ÖÇ04 | Bitkisel üretim yapar |
ÖÇ05 | Farklı bitkilerde ıslah ve üretim yöntemlerini uygular |
ÖÇ06 | Tohum, fide ve fidan üretebilir, bunlarla ilgili kalite analizlerini uygular. |
ÖÇ07 | Organik tarımın özelliklerini açıklar |
ÖÇ08 | İyi tarımın özelliklerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Organik tarımın tanımı | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Organik tarımın tarihçesi | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Organik tarımın dünyadaki durumu | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Organik Tarımın Türkiyedeki durumu | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Organik tarımın avantajları | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Organik tarım yapılabilmesi için gerekli koşullar | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Organik tarımda yetiştiricilik prensipleri (Yer, toprak özellikleri) | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Organik tarımda yetiştircilik prensipleri (Tohum ekimi, fide yetiştirciliği, toprak dezenfeksiyonu) | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Organik tarımda yetiştiricilik prensipleri (Dikim, bakım işlemleri, sulama, gübreleme) | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Organik tarımda yetiştiricilik prensipleri (Hastalık ve zararlılarla mücadele) | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Organik Sebze ve Meyve Yetiştiriciliği | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İyi tarım uygulamaları | on okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | ogrenci ödevlerinin incelenmesi | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | öğrenci sunumları | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |