Genel Bilgi
Kod | BAC226 |
Ad | Makro İktisat |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BAŞAK GÜL AKAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BAŞAK GÜL AKAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel makro ekonomik değişkenlerin tanıtılması, bu değişkenler arasındaki bağlantılar, makro ekonomik modeller ve makro ekonomi politikaları hakkında öğrencilerin donanım kazanmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Makro iktisadın temel kavramları, başlıca iktisat okullarının makro iktisadi analizleri, makro iktisadi politikalar.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
İktisada Giriş-Nisan Kitabevi Yayınları-Editör:Kemal YILDIRIM İktisada (Farklı Bir) Giriş - Fikret ŞENSES - İletişim Yayınları Makroekonomi - Daron ACEMOĞLU, David LAIBSON, John A. LIST - Beta Basım Yayım İktisat Düşünürleri- Robert L. Heilbroner- Dost Kitabevi İktisadi Kalkınma - T.C.Anadolu Üniversitesi Yayını
Notlar
İktisattan Çıkış - Emre ALKİN - Destek Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Makro İktisat Okullarının temel öğretilerini ayırt eder. |
ÖÇ02 | Makro ekonomik gelişmelerin kaynaklarını açıklar. |
ÖÇ03 | Makro İktisadi politikaların sonuçlarını değerlendirir. |
ÖÇ04 | Makro İktisadi değişkenleri analiz eder. |
ÖÇ05 | Makro İktisat ile ilgili temel kavramları sıralar. |
ÖÇ06 | Makro iktisadın ortaya çıkışını ve mikro iktisattan farklarını özetler; Makro iktisadi akımları karşılaştırır. |
ÖÇ07 | Tüketim, Tasarruf ve yatırım kavramlarının kapsamını ve teorik yapısını tartışır. |
ÖÇ08 | Para ve Maliye politikalarının etkinliğini analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Makro Ekonomi'nin tanıtılması ve mikro iktisadi temelleri | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | GSYİH, işsizlik, enflasyon ve ekonomik büyüme kavramlarının tanıtılması, bu kavramlar arası ilişkiler | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Talep yanlı ve arz yanlı makro iktisadi politikalar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Başlıca iktisat okullarının tanıtılması | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | GSYİH hesaplama yöntemleri ve GSYİH ile ilgili diğer kavramlar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Klasik makro iktisadi modelin incelenmesi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Planlanan toplam harcama ve reel GSYİH düzeyi; tüketim, tasarruf ve yatırım fonksiyonları | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Basit Keynesyen Makro model ve çarpan mekanizması | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Enflasyonist ve deflasyonist açıklar, bu açıkları çözüm yöntemleri | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Para ve maliye politikaları | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Devletin dahil edildiği Keynesyen model ve çarpan mekanizması | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Açık ekonomi Keynesyen makro ekonomik model | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Açık ekonomi çarpan mekanizması | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Açık ekonomide uygulamalar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |