Genel Bilgi
Kod | BAC322 |
Ad | Finansal Yönetim |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Ayşe KAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Ayşe KAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, işletme finansmanının kavram ve teorilerini öğreterek, bu teorilerin pratik uygulamalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste temel finansal tabloları okuma, işletmelerde finansal analiz ve planlama öğrenilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Finansal Yönetim, Karahan Kitabevi, 2000, Prof. Dr. Serpil CANBAŞ ve Doç. Dr. Gamze VURAL
Notlar
Finansal Yönetim, Beta Yayınları, 2017, Prof. Dr. Ramazan AKTAŞ, Prof. Dr. Mete M. DOĞANAY, Doç. Dr. Yunus GÖKMEN, Yrd.Doç..Dr. Kartal SOMUNCU
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Paranın zaman değerine ilişkin hesaplamaları yapar |
ÖÇ02 | Paranın zaman değerini dikkate alan proje değerleme yöntemlerini tanımlar |
ÖÇ03 | Paranın zaman değerini dikkate almayan proje değerleme yöntemlerini tanımlar |
ÖÇ04 | İç verim oranını hesaplar |
ÖÇ05 | Sermaye yapısı kararlarını tanımlar |
ÖÇ06 | Sermaye maliyetini hesaplar |
ÖÇ07 | Borç maliyetini hesaplar |
ÖÇ08 | Özsermaye maliyetini hesaplar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Paranın zaman değeri | Dersin kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Yatırımın tanımı, önemi, türleri, dönen ve duran varlık yatırımlarının farkları | Dersin kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Yatırım projelerini değerlendirme yöntemleri | Dersin kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Paranın zaman değerini dikkate almayan yöntemler | Dersin kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İskonto edilmiş geri ödeme süresi ve net bugünkü değer | Dersin kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | İç verim oranı | Dersin kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yıllık eşdeğer gider | Dersin kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yatırım projelerini değerlendirme yöntemlerinin karşılaştırılması | Dersin kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Sermaye yapısının oluşumu | Dersin kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Optimal sermaye yapısı | Dersin kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Sermaye maliyeti | Dersin kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Borç maliyeti | Dersin kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Özsermaye maliyeti | Dersin kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | İşlenen konuların gözden geçirilmesi | Dersin kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |